גדעון סער מגן על הישיבה בתל אביב: "אגיע להתפלל שם"

סערת ישיבת מעלה אליהו - הישיבה הסרוגה במרכז תל אביב הגיע כם לפוליטיקאים, חבר הכנסת גדעון סער יצא להגנת התלמידים: "קמפיין שנאה מובהק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/05/23 11:43 כה באייר התשפג

גדעון סער מגן על הישיבה בתל אביב: "אגיע להתפלל שם"
גדעון סער, צילום: Erik Marmor/FLASH90

סערה ציבורית התעוררה בעיר תל אביב, בעקבות כוונת העירייה לאפשר לישיבת מעלה אליהו שבמרכז העיר להתרחב למבנה נוסף. בעקבות לחץ ציבורי שוקל ראש העיר רון חולדאי שלא לאפשר את הרחבת הישיבה, השר לשעבר גדעון סער תקף. 

חבר הכנסת גדעון סער הגן על הישיבה וכתב בטוויטר: "המתקפה על ישיבת "מעלה אליהו" בת"א היא קמפיין שנאה מובהק. הקמפיין הזה זר לערכי הסובלנות והפלורליזם של העיר בה נולדתי, גדלתי ובה אני חי. ברחוב דפנה או ברחוב קליי - אגיע להתפלל בחגי תשרי ב"מעלה אליהו". ישראל לא תתדרדר למלחמת אחים".

המבנה הישן באולם הספורט ששופץ |

מעלה אליהו | צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia

נחמה דורות, הבת של ראש ישיבת מעלה אליהו בת"א, אמרה בראיון לרדיו 103fm, "אנחנו מרגישים תחת מתקפה של שנאה תהומית שמבוססת על המון שקרים", ושיתפה כי, "זה מגיע למצב שאומרים לאמא שלי 'תעיפי את הסמרטוט הזה מהראש שלך', לחברה שלי צועקים 'שפחה' ויורקים עליה".

המראיין, בן כספית אמר לנחמה דורות: "זו ישיבה להט"בופובית פר אקסלנס - קיבלתי הקלטות וצילומי וידאו שמופץ בה הרבה רעל בעיקר נגד להט"ב", אבל דורות השיבה: "בישיבה נמצאים הומואים מוצהרים, מנהל התפעול של הישיבה הוא הומו והוא מתקבל באהבה, בכבוד ובחום".