שמחה רוטמן מעריך: "חלק מהרפורמה יעבור בכל מקרה בכנס הזה"

יושב ראש ועדת חוקה התראיין בנושא הרפורמה המשפטית והאשים: "באופוזיציה אין רצון אמיתי להגיע להסכמה, הם מביאים את המגעים לידי פיצוץ בכוונה" | לדבריו, "הקואליציה הזאת, בלי תיקון מערכת המשפט, לא תצליח לשרוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/23 18:32 כד באייר התשפג

שמחה רוטמן מעריך: "חלק מהרפורמה יעבור בכל מקרה בכנס הזה"
רוטמן, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הרפורמה המשפטית עברה להתנהל על שולחן בית הנשיא, אבל לקראת מעבר התקציב ולאחר ההתבטאות של יריב לוין כי אין לו מה לחפש בתפקיד שר המשפטים מבלי להעביר חלקים ממנה, שמחה רוטמן התראיין בנושא לחדשות 12.

"חשבתי שהעצירה לצורך המו"מ רק תתמרץ את הסחטנות של גורמי אופוזיציה ומחאה, שלא ממש מעוניינים להגיע להסכמה. אני מקווה שאתבדה"

רוטמן אמר: "המו"מ על הרפורמה מתנהל. אני חשבתי שהעצירה לצורך המו"מ רק תתמרץ את הסחטנות של גורמי אופוזיציה ומחאה, שלא ממש מעוניינים להגיע להסכמה. אני מקווה שאתבדה, אני חושב שכולם מבינים היום שצריך רפורמה, זה כמעט הפך לקונצנזוס".

הפגישה הקודמת בבית הנשיא

הפגישות בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

באשר להתבטאות של לוין אמר יו"ר ועדת חוקה: "אני לא עוסק באולטימטומים, אני כן אומר בצורה מאוד ברורה: הקואליציה הזאת, בלי תיקון מערכת המשפט, לא תצליח לשרוד". הוא הסביר כי "זה לא בגלל שפלוני או אלמוני יעשה שריר, אלא היא לא תשרוד כי היא לא תצליח לספק את הבשורה שהרבה מאוד אנשים בחרו בה".

"הכדור בידיים של האופוזיציה"

"איך אני מעריך שזה ייגמר? אני בהחלט חושב שחלקים מהרפורמה יעברו. אם תהיה הסכמה, אני חושב שהחלקים האלו יעברו בהסכמה, ואפשר יהיה לקחת את מה שלא יוסכם כדי לנסות להגיע לפיתרון מוסכם בהמשך הדרך", כך לדברי רוטמן.

"באופוזיציה אין רצון אמיתי להגיע להסכמה, הם מביאים את המגעים לידי פיצוץ בכוונה", האשים רוטמן. "אני מעריך שחלק מהרפורמה יעבור בכל מקרה בכנס הזה. אם תהיה הסכמה – זה יהיה החלק שיעבור. אם לא, אני מעריך שנעביר חלק מהרפורמה, אולי אפילו את הוועדה לבחירת שופטים שהיא החלק שהכי מוכן לקריאה שנייה ושלישית. הכדור בידיים של האופוזיציה".