מבצע מגן וחץ

השרה סטרוק: מניחה שלא תהיה ברירה אלא לחזור לעזה

השרה אורית סטרוק אמרה במהלך ריאיון כי ההסלמה הביטחונית היא "מחיר דמים", בו אשמים האחראים להתנתקות מגוש קטיף, וטענה כי ייתכן ובעתיד ישראל תחזור לעזה: "זה לא יקרה לא היום ולא מחר בבוקר. אני מניחה שלא תהיה ברירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/23 16:44 כ באייר התשפג

השרה סטרוק: מניחה שלא תהיה ברירה אלא לחזור לעזה
אורית סטרוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת ההתיישבות אורית סטרוק התראיינה לכאן רשת ב', ודיברה על הקשר בין המתיחות הביטחונית בדרום לבין פינוי גוש קטיף. במהלך הריאיון טענה כי בעתיד לישראל ככל הנראה לא תהיה ברירה - אלא לחזור לעזה.

"יש היום קונצנזוס רחב מאוד שאסור להמשיך לסגת מאוד מקומות, משום שכל מקום שאנחנו נסוגים ממנו הופך להיות בסיס טרור נגדנו", פתחה השרה ואמרה. "את זה כבר הבינו, שנסיגה פירושה דחפור בסלון של המתנחלים ואחר כך טיל בסלון של אנשים אחרים".

רצועת עזה, מבצע מגן וחץ |

רצועת עזה, מבצע מגן וחץ | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

 "בהסתכלות ארוכת טווח - אני מניחה שלא תהיה ברירה"

כשהתבקשה להתייחס לאפשרות של חזרה לעזה, פתחה סטרוק בהסתייגות: "על עזה- אני לא חושבת שעם ישראל נמצא שם כרגע מבחינה תודעתית, ולכן זה לא יקרה לא היום ולא מחר בבוקר", הבהירה, אבל יחד עם זאת טענה: "בהסתכלות ארוכת טווח - אני מניחה שלא תהיה ברירה אלא לעשות את זה".

"זה יקרה כשעם ישראל יבשיל את זה, ולדאבוני הרב זה יעלה לנו במחיר דמים", הוסיפה שרת ההתיישבות ואמרה, והאשימה: "המחיר דמים הזה הוא על ידם של אלה שביצעו את ההתנתקות האיומה הזו".