סטרוק בביקורת חריפה על הממשלה: "כשרה, אני מתביישת"

שרת התיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק הביעה ביקורת חריפה על הממשלה שלטענתה מפקירה את כבישי יהודה ושומרון: "מצב כזה הוא בלתי סביר, בלתי מוסרי, בלתי נסבל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 11:42 יא באייר התשפג

סטרוק בביקורת חריפה על הממשלה: "כשרה, אני מתביישת"
השרה אורית סטרוק , צילום: Sraya Diamant/Flash90

גבר כבן 39 נפצע הבוקר (ג') באורח קל לאחר שבוצע ירי על ידי מחבלים לעבר רכבו בכביש הגישה ליישוב אבני חפץ שבשומרון, ופונה בהכרה מלאה לבית החולים לניאדו עם פציעות משברי זכוכית. נהגת נוספת שרכבה נורה לקתה בחרדה. בתוך כך, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, הביעה ביקורת נוקבת וחריפה על הממשלה, שלטענתה מפקירה את כבישי יהודה ושומרון.

כשרה בממשלה, אני מתביישת בהפקרות הזו"

"ההפקרות בכבישי יו"ש חייבת להיפסק! מצב בו מחבלים חמושים נוסעים חופשי-חופשי על הכבישים שלנו, למקום הפיגוע, ובחזרה, בידיעה ברורה שהסיכוי שלהם להיתקל במחסום או בידוק צה"לי הוא פשוט 0 - מצב כזה הוא בלתי סביר, בלתי מוסרי, בלתי נסבל. כשרה בממשלה, אני מתביישת בהפקרות הזו", כתבה סטרוק בעמוד הטוויטר שלה.

עוד הוסיפה וכתבה כי "מבקשת מכל חברי לממשלה: זה שהקב"ה מצילנו מידם, זו לא הצדקה להמשך ההפקרות. יכולנו להיות עכשיו בדרך ל 3 לוויות, כמו אחרי הפיגוע של משפחת די. מחסומים, אפילו ראנדומאליים, יצילו חיי אדם. למה מחכים?".

פגיעות הירי ברכב

פגיעות הירי ברכב צילום: סרגיי קמשב

יצא מהרכב, ירה לעבר שלושה רכבים ונמלט

על פי הדיווחים של הנהגים שנכחו בזירת הפיגוע, המחבל יצא מרכב בצומת שופה, בסמוך ליישוב אבני חפץ שבחטיבת מנשה וביצע ירי לעבר שלושה רכבים ונמלט מהמקום. באחד מהרכבים אותרו פגיעות. הנהגים המשיכו בנסיעה עד למעבר תאנים שם תוחקרו על ידי כוחות הביטחון. כוחות צה"ל סורקים את האזור ונמצאו תרמילים במקום.