לפיד קורא לעצור את המבצע: "זה הזמן לארוז את האירוע"

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, טען כי מטרות המבצע הושגו ועל ישראל להפסיק את המערכה: "צריך לעצור עכשיו. לדברים האלה יש נטייה להסתבך" | סמוטריץ' תקף: "על בסיס מה אתה קורא לעצור את המבצע?"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 11/05/23 11:01 כ באייר התשפג

לפיד קורא לעצור את המבצע: "זה הזמן לארוז את האירוע"
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבצע "מגן וחץ": מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו הלילה (ה') את עלי ע'אלי, מפקד המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי בזמן שהיה בדירת מסתור בחאן יונס שברצועה. על פי דיווחים, בתקיפה נהרגו שני פעילי ג'יהאד נוספים שהיו עמו בדירת המסתור. כמה שעות לאחר החיסול, נורו פצצות מרגמה לעבר יישובי העוטף ובתגובה צה"ל תקף מטרות בצפון הרצועה. בתוך כך, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, קרא הבוקר בראיון לרשת ב' כי יש לעצור את הלחימה בעזה.

"אני חושב שצריך לארוז את האירוע, זה הזמן. צריך תמיד לדייק בשאלה מתי אתה יוצא מאירוע ולא רק מתי אתה נכנס אליו. אני לא חושב שיש הישגים מידיים שמדינת ישראל זקוקה להם כרגע מהמבצע הזה. יש פה תוצאות יפות, גם לפני יומיים וגם החיסול של עלי הלילה, שזה אכן אדם שחיפשנו אותו הרבה זמן. כך שאני לא חושב שיש לנו איזה תועלת שאנחנו מחכים לה, צריך לעצור עכשיו. לדברים האלה יש נטייה להסתבך, צריך לדעת מהי הנקודה שבה אתה עוצר, זו נקודה נכונה", אמר לפיד.

תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון

תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון צילום: Atia Mohammed/Flash90

סמוטריץ' תקף את לפיד: על בסיס מה אתה קורא לעצור את המבצע?

בעקבות דבריו של לפיד, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' תקף בראיון ל103FM. "הוא מגחיך בעיקר את עצמו, על בסיס מה אתה קורא לעצור את המבצע? איזו תמונת מודיעין אתה מכיר? יש מערכת שיקולים שמבוססת על הרבה מאוד מודיעין, שיקולים אסטרטגיים. המבצע הזה יסתיים ברגע שנחשוב שזה מה שנכון וטוב לביטחון של מדינת ישראל ואזרחיה", אמר סמוטריץ'.