הממשלה תאשר ייצור חשמל כשר - ליברמן תוקף: "בדרך למדינת הלכה"

בישיבת הממשלה ביום ראשון, תעלה ההצעה לייצור "חשמל כשר" - הקמת מתקני חשמל שיד אדם לא נדרשת להם בחגים ושבתות. ליברמן תוקף: "מהלך כוחני של עסקני ש"ס ויהדות התורה", שר האנרגיה כ"ץ: "לרתום את הטכנולוגיה המתקדמת לחיים משותפים ביחד"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/05/23 10:23 יד באייר התשפג

הממשלה תאשר ייצור חשמל כשר - ליברמן תוקף: "בדרך למדינת הלכה"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המערכת הפוליטית סוערת: בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, תעלה לאישור הממשלה, ההצעה לייצור "חשמל כשר" לפי הסיכום עם מפלגת יהדות התורה בהסכמים הקואליציונים. עוד לפני אישור ההחלטה, במערכת הפוליטית מגיבים לנושא ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תוקף את ההחלטה וטוען שהמהלך ייקר את החשמל לאזרחי ישראל.

ליברמן תוקף: "יעלו מיליארדים לאזרחי ישראל"

בעמוד הטווטר שלו צייץ ליברמן: "החלטת הממשלה לאשר ביום ראשון אספקת חשמל כשר היא עוד טרלול בדרך למדינת הלכה. 75 שנה כל ה'צדיקים' הסתדרו ללא חשמל כשר. המהלך הכוחני של עסקני ש"ס ויהדות התורה בא על חשבון מעמד הביניים. הם אלו שישלמו את המחיר על כך".

ליברמן, תוקף אץ הממשלהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"הקמת מתקני אגירת חשמל" טוען ליברמן, "בשילוב תעריפי החשמל הגבוהים באמצע השבוע, לעומת התעריפים הזולים בשבתות, יעלו מיליארדים לאזרחי ישראל. הטענות כי מדובר בפרויקט ניסיוני שבתחילתו יכלול חלק קטן מהאוכלוסיה החרדית בלבד- זה בדיוק כמו ההסכמה, בזמנו, לתת פטור משירות צבאי רק ל-400 איש שתורתם אומנותם".

שר האנרגיה כ"ץ: "בלי לייקר את תעריף החשמל לכלל הציבור"

מי שהגיב לדברים, הוא שר האנגריה ישראל כ"ץ: "בישיבת הממשלה הקרובה תאושר תוכנית האגירה הארצית לצבירת חשמל בשעות השפל ואספקה בשעות השיא, כולל היכולת לספק "חשמל כשר" לשכונות החרדיות בשבתות במקום הגנרטורים המזהמים כיום - בלי לייקר את תעריף החשמל לכלל הציבור. בעיניי מתנגדי החרדים המעשה "לא כשר", בעיניי זו דוגמה לפתרון יצירתי והיכולת לרתום את הטכנולוגיה המתקדמת לחיים משותפים ביחד" כתב.