לא רק הצבעות במליאה: ההנחיה של בן גביר לח"כים

המשבר בין הליכוד לעוצמה יהודית נמשך היום עם הדרישה של בן גביר לשינוי משמעותי בתחום הביטחוני, גורמים במפלגה מודיעים: "אנחנו לא נתקפל פה בקלות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/05/23 14:12 יג באייר התשפג

לא רק הצבעות במליאה: ההנחיה של בן גביר לח"כים
צילום: Ben Hakoon/Flash90

התגובה הרפה של הדרג המדיני לרקטות שנורו מעזה לעבר יישובי העוטף הביאו למשבר קואליציוני. יו"ר מפלגת עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר הודיע אתמול כי עוצמה יהודית לא תגיע להצבעות במליאת הכנסת, אבל מסתבר כי ישנה הנחיה נוספת של בן גביר לחברי הכנסת והשרים: להחרים גם את הדיונים בועדות הכנסת עד לשינוי המדיניות של צה"ל. 

"אנחנו לא נתקפל פה בקלות"

גורמים במפלגה אומרים לחדשות כיפה כי השר לביטחון לאומי הנחה את השרים להתנהג, "כאילו אנחנו בפגרה", מדובר בהחלטה מעניינת לאור העובדה שבימים אלא מתקיימים דיונים קריטיים על תקציב המדינה. גורם במפלגה הוסיף ואמר על המשבר: "אנחנו לא נתקפל פה בקלות, אם לא תהיה הסכמה פירוק הממשלה הוא עניין של זמן".

בן גביר: "אתה מוזמן לשלוח אותנו הביתה"

נתניהו ובן גביר |

נתניהו ובן גביר  מי יתקפל ראשון? | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בן גביר עצמו אמר אמש על המצב הקואליציוני: "ראש הממשלה, אם אתה לא רוצה עוצמה יהודית בממשלה - אתה מוזמן לפטר אותנו. כי אם אתה לא רוצה ממשלת ימין מלא מלא אתה מוזמן לשלוח אותנו הביתה. אני מודיע כאן שאנחנו עוצמה יהודית לא נגיע להצבעות בכנסת עד אשר ראש הממשלה יבין שהמטרה של הממשלה הזאת זו ממשלת ימין מלא-מלא, אני השר לביטחון לאומי חובתי להיות שותף בדיונים ביטחוניים".