מחרימים את ההצבעות: המהלך של עוצמה יהודית

חבר הכנסת אלמוג כהן החליט לפתוח לשכה פרלמנטרית בשדרות כמחאה על "התגובה הרופסת של צה"ל", לדבריו. בעקבותיו מפלגת עוצמה יהודית הודיעה כי לא תשתתף בהצבעות הכנסת ותקיים ישיבת סיעה בשדרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/23 09:43 יב באייר התשפג

מחרימים את ההצבעות: המהלך של עוצמה יהודית
השר בן גביר, , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בדומה למה שעשה בעבר ראש מפלגת עוצמה יהודית איתמר בן גביר במזרח ירושלים, ח"כ אלמוג כהן, הודיע הבוקר (ד') כי יקים לשכה פרלמנטרית בעיר שדרות. זאת עקב הלילה המתוח בדרום, במהלכה נורו מעל 100 רקטות על תושבי עוטף עזה, שדרות ואשקלון, חבר הכנסת הזמין את תושבי העיר להצטרף למחאתו. זמן קצר לאחר מכן, פורסמה הודעה רשמית של עוצמה יהודית, שהודיעה כי חברי הסיעה יקיימו גם הם את ישיבת סיעה בשדרות.

"התגובה הרופסת של צה"ל בוודאות מזמינה את הסבב הבא"

"בעקבות היממה הקשה שעברתי ביחד עם אחיי ואחיותיי תושבי הדרום, החלטתי שלא אגיע היום לכנסת להצבעות (ואף אמשוך את הצעת החוק שלי שאמורה לעלות היום להצבעה במליאה), אלא אשהה לצד תושבי הדרום ואפתח לשכה פרלמנטרית בעיר שדרות".

עוד אמר כהן, כי, "התגובה הרופסת של צה"ל בוודאות מזמינה את הסבב הבא שימשיך ויפגע בחיי ילדינו ובמרקם החיים התקין של תושבי העוטף והדרום אשר שמו מבטחם בנו", לדבריו: "לא אאפשר בשום פנים ואופן את הפיכת חלוצי הנגב והדרום לתושבים סוג ב'". חבר הכנסת הזמין את תושבי שדרות להגיע ללשכה שיקים: "תושבי הדרום מוזמנים להגיע ולהביע מחאתם".

שדרות

שדרות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוצמה יהודית מצטרפים: "בעקבות התגובה הרפה בעזה"

זמן קצר לאחר פרסום הודעתו של ח"כ כהן, בסיעת עוצמה יהודית עדכנו כי כלל חברי הסיעה ימנעו מהגעה להצבעות בכנסת היום, ויקיימו ישיבת סיעה מיוחדת בעיר שדרות. בהודעתם נכתב כי החלטתם הגיעה, "בעקבות התגובה הרפה בעזה הלילה". 

ח"כ קרויזר דורש: "עד שלא יוחזרו  הדר גולדין ואורון שאול לא תוחזר גופת עדנאן חאדר"

בתוך כך,  יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ קרויזר דרש מהממשלה שלא להחזיר את גופת המחבל שמת בכלא הישראלי: "עד שלא יוחזרו  הדר גולדין ואורון שאול לא תוחזר גופת עדנאן חאדר. מדינת ישראל חייבת לנצל את ההזדמנות ולהשתמש בגופת המחבל כאמצעי לחץ על גופי הטרור". עוד הוסיף קרויזר: "אנחנו מחויבים לא להפקיר חיילים מאחור הגיע הזמן להשיב את הדר ואורון הביתה".

מחאה לשחרור עדנאן

מחאה לשחרור עדנאן צילום: Sliman Khader / Flash90