"צבועה ושקרנית": עימות חריף בין השרה גולן לח"כית מיש עתיד

בעקבות מינויה של חברת הכנסת מהליכוד, מאי גולן, לתפקיד השרה קידום האישה, עימות חריף התפתח בינה לבין חברת הכנסת מרב בן ארי: "עלובת נפש, אני מאחלת שתעברי את כל מה שחוויתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/23 22:03 י באייר התשפג

"צבועה ושקרנית": עימות חריף בין השרה גולן לח"כית מיש עתיד
מאי גולן במליאת הכנסת | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') את החלטת הממשלה להקים את המשרד לקידום מעמד האישה ולמנות את חברת הכנסת מהליכוד, מאי גולן, לתפקיד השרה האחראית עליו. כמו כן, הכנסת אישרה את את החלטת הממשלה להעביר לשרה את הסמכויות הנתונות לשר לשוויון חברתי בנושא קידום מעמד האישה. מינויה עבר ברוב של 38 תומכים מול 23 מתנגדים.

מינויה של גולן עורר סערה במליאה שהובילה לעימות חריף בינה לחברת הכנסת מיש עתיד, מירב בן ארי. "צבועה ושקרנית. זה מה שאת ומה שאת תהיי כל החיים שלך. את בושה ומי שהביא אותך לפוליטיקה הוא בושה עלובת נפש אני מאחלת שתעברי את כל מה שחוויתי, מנוולת", צעקה גולן לעבר בן ארי.

בכירים בממשלה מעריכים: מאי גולן לא תמונה לקונסולית ישראל בניו יורק

נזכיר כי ראש הממשלה נתניהו הציע לשרה מאי גולן להתמנות לתפקיד קונסול ישראל בניו יורק במקום אסף זמיר, שהתפטר בעקבות הרפורמה במערכת המשפט. לפני כשבועיים נרשמה תגובה ראשונה מטעם ארצות הברית, שכללה גינוי להתבטאויות מהעבר של השרה גולן. בעקבות הביקורת האמריקאית, בכירים בממשלה מינויה ירד מהפרק.

צילום: Sindel/Flash90

בתדרוך לכתבים שנערך ביום חמישי האחרון, נשאל ממלא מקום דובר משרד החוץ האמריקאי, ודאנט פאטל, לגבי הדיווחים על מינויה האפשרי של השרה מאי גולן לקונסולית ישראל בניו יורק, כשבשנת 2012, במהלך הפגנה נגד מסתננים, אמרה כי היא "גאה להיות גזענית". בתגובה, פאטל גינה את ההתבטאות המזיקה לדבריו, ואמר: "אנחנו מגנים התבטאויות כאלה וסבורים ששימוש בשפה כזו מצד אנשים בעמדות הנהגה גורם נזק גדול במיוחד".

נזכיר כי בתגובה להצעה מנתניהו, כתבה השרה מאי גולן כי היא בטוחה כי תייצג את מדינות הממשלה מול הממשל האמריקאי. "אני רוצה להבטיח לכולם שאם אתמנה, אייצג ב-100% את המדיניות של ראש הממשלה נתניהו ושל מפלגת הליכוד אליה אני שייכת", עוד אמרה גולן: "אם אתמנה, אעבוד עם מנהיגי כל הארגונים היהודיים - כחלק מהמאמץ לחזק את השותפות הגדולה בין ישראל לקהילות יהודי ארצות הברית".