פרסום ראשון ההוראה החדשה לשרים: ודאו שנכתב "אבא" ו"אמא" בטפסים רשמיים

במכתב שהוציא מזכיר הממשלה לשרים, הוא דורש כי ידאגו לכך שבכל הטפסים הרשמיים של משרדיהם, יופיעו "אבא ו-"אמא" לצד טפסי "הורה 1" ו-"הורה 2". במכתב צוין כי להורים תינתן זכות בחירה | הדברים סוכמו מול מפלגת נעם בהסכמים הקואליציונים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 01/05/23 11:05 י באייר התשפג

ההוראה החדשה לשרים: ודאו שנכתב "אבא" ו"אמא" בטפסים רשמיים
נתניהו ויוסי פוקס, צילום: Emil Salman/POOL

בהנחיית ראש הממשלה נתניהו, קיבלו אתמול (א') חברי הממשלה מכתב עם חדשה מטעם מזכיר הממשלה יוסי פוקס.  על פי ההוראה, מעתה מוסדות המדינה יהיו מחויבים להנפיק טפסים בהם מוגדרים הורים כ"אבא ו"אמא, נוסף לטפסים בהם נכתב "הורה 1" ו- הורה 2", ולהורים תהיה זכות הבחירה באיזה טופס להשתמש. המכתב פורסם בהתאם להסכמים הקואליציוניים. 

במכתב ששוגר נכתב כי, "בהתאם להסכמים הקואליציונים ולהנחיות ראש הממשלה, נבקשכם לוודא כי בכל מוסדות המדינה הכפופים למשרדכם, אשר מנפיקים טפסים שהורים הוגדרו בהם כ 'הורה 1' ו-'הורה 2', יונפקו גם טפסים מקבילים בכותרת 'אבא' ו-'אמא'. כפי שהיא נהוג עד היום, לבחירת ההורים".

המסמך שקיבלו חברי הממשלה

המסמך שקיבלו חברי הממשלה צילום: צילום

"בכל מוסדות המדינה יימצאו גם טפסים רשמיים ובהם יהיה רישום הורות תחת הכותרת 'אבא' ו'אמא'"

כזכור, בהסכמים הקואליציונים בין מפלגת הליכוד למפלגת נעם, סוכמה החזרת "אבא" ו-"אמא" לטפסים רשמיים של הממשלה. סעיף 95 בהסכם בין הליכוד למפלגת נעם קובע: "מבלי לגרוע מהאפשרויות הקיימות כיום, בכל מוסדות המדינה יימצאו גם טפסים רשמיים ובהם יהיה רישום הורות תחת הכותרת "אבא" ו"אמא"". לשון נוסח הסעיף בהסכמים. ייתכן ובליכוד התעקשו להשאיר את המשפט בתחילת הסעיף, מה שיאפשר למקומות בהם כתוב "הורה1 ו"הורה 2" להשאיר את הניסוח בנוסף להוספת הניסוח "אבא" ו"אמא".

מתוך ההסכמים הקואליציוניים

מתוך ההסכמים הקואליציוניים צילום: צילום מסך