פיצוץ בממשלה: המהלך של בן גביר נגד נתניהו

חברי סיעת עוצמה יהודית הודיעו כי הם לא יגיעו לדיון והצבעה של 40 החתימות כמחאה על פינוי אביתר: "לא ייתכן שיפנו תושבים בניגוד להסכמים קואליציוניים ובניגוד למדיניות הימין"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 27/02/23 14:10 ו באדר התשפג

פיצוץ בממשלה: המהלך של בן גביר נגד נתניהו
חברי סיעת עוצמה יהודית, צילום: ללא

סיעת עוצמה יהודית בראשות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קיימה הבוקר (ב') ישיבת סיעה ביישוב אביתר. עם סיום הישיבה, חברי הסיעה הודיעו כי לא יגיעו לדיון והצבעה של 40 החתימות היום. לדברי חברי הסיעה, מדיניות ההכלה של ראש הממשלה ושר הביטחון חייבת להשתנות, ולא ניתן יהיה לנהל מדיניות עצמאית בלי לשתף את השותפות הבכירות שבממשלה.

גורמים בעוצמה יהודית אמרו כי "לא יתכן שנשמע על ועידות מדיניות וסיכומים מדיניים בתקשורת, שיחליטו לבד על הסרת איטום בתי מחבלים, ולא ייתכן שיפנו תושבים מאביתר בניגוד להסכמים קואליציוניים ובניגוד למדיניות הימין".

השר בן גביר וראש הממשלה

השר בן גביר וראש הממשלה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בן גביר לנתניהו: אשר את שהייתם של המתיישבים באביתר

מוקדם יותר, השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו קרא ודרש מראש הממשלה לפעול ביד קשה מול הטרור ולהפוך את אביתר ליישוב קבע. השר פתח וטען כי מול הטרור יש לנהוג ביד קשה, וציין בחיוב את הצעת חוק עונש מוות למחבלים. "התגובה לפיגוע חייבת להיות קודם כל יד קשה מול הטרור, כך למשל הצעת חוק עונש מוות למחבלים שעברה אתמול בוועדת שרים לענייני חקיקה, וכאן המקום להודות לך על כך", אמר בן גביר.

המכתב ששל השר לביטחון פנים לנתניהו

המכתב ששל השר לביטחון פנים לנתניהו צילום: דוברות איתמר בן גביר

בן גביר הוסיף וציין כי הסדרת היישוב אביתר הייתה חלק מההסכמים הקואליציוניים. "יחד עם זאת אין גם מחלקות שחיזוק ההתיישבות הוא כלי חשוב נוסף במאבק מול הטרור. על כן, ומאחר ובכל מקרה יש הסכמה לגבי היישוב כאמור ברישה, יהיה זה מן הדין מן היושר ומן הצדק לאפשר לאזרחים הצדיקים שעלו את המשך השהייה במקום. באהבת ישראל" חתם השר לביטחון פנים את מכתבו.