מהפך: סקר מנדטים של ערוץ 14 - בני גנץ מנצח את נתניהו

בני גנץ ממשיך במגמת העלייה כאשר על פי סקר מנדטים שפורסם היום הוא מנצח את נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ומפלגתו גורפת 29 מנדטים שניה לליכוד שעומד על 30 מנדטים. עצמה יהודית קורסת -4 מנדטים העבודה לא עוברת

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/23 20:42 כה בניסן התשפג

מהפך: סקר מנדטים של ערוץ 14 -  בני גנץ מנצח את נתניהו
בני גנץ | ראש הממשלה הבא?, צילום: Erik Marmor/Flash90

גנץ עוקף את נתניהו: אחרי סקר המנדטים שהתפרסם ביום (ו') בעיתון "מעריב"  שחזה כי אילו הבחירות היו נערכות היום גוש מפלגות הקואליציה יעמוד על 51 מנדטים. היום (א') מתפרסם סקר חדש בערוץ 14 כאשר על פי התוצאות נראה כי גוש הימין אמנם מתאושש מעט ועולה בחזרה ל 57 מנדטים.  אך גם מאבד את הבכורה בהתאמה לראשות הממשלה.

לראשונה בני גנץ עוקף את נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה

הסקר מראה מהפך מרשים בצמרת, כאשר בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה חבר הכנסת בני גנץ מנצח את ראש הממשלה נתניהו בקרב הראש בראש והוא המועמד המוביל לראשות הממשלה. במבחן המשולש בין  נתניהו גנץ ולפיד, ראש הממשלה עדיין מוביל.

על פי נתוני הסקר, בקרב הראש בראש, בני גנץ עומד על 49% התאמה לראשות ממשלה, לעומת 43% אחוז התאמה לנתניהו, כאשר השלושה - גנץ, לפיד ונתניהו מתמודדים, ראש הממשלה חוזר להוביל כאשר הוא עומד על 43% , אחריו גנץ עם 37% ויו"ר האופוזיציה אחרון עומד על 17%.

נתניהו עדיף על לפיד בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ליאיר לפיד, מוביל ראש הממשלה על ראש האופוזיציה ב10% ועומד על 44% התאמה לעומת 34% של לפיד.

ראש הממשלה נתניהו בחגיגות המימונה

ראש הממשלה נתניהו בחגיגות המימונה צילום: RAMI SHLLUSH/POOL

מפלגת העבודה לא עוברת את אחוז החסימה - מרצ כן

המרוויח העיקרי מהתקופה האחרונה הוא ללא ספק בני גנץ אשר מפלגתו עומדת על 29 מנדטים מנדט אחות מהליכוד אשר על פי הסקר עומד על 30 מנדטים. מי שעוד מפסידה בסקר האחרון היא מפלגת עצמה יהודית שמתרסקת ל-4 מנדטים. מפלגת העבודה ממשיכה לרדת ושוב לא עוברת את אחוז החסימה.

התוצאות המלאות של הסקר:


הליכוד 30
המחנה הממלכתי 29
יש עתיד 14
שס 10
יהדות התורה 8
ישראל ביתנו 6
רע"מ 5
חדש תעל 5
הציונות הדתית 5
עוצמה יהודית 4
מרצ 4
גוש נתניהו 57

המאוכזבות הגדולות מהסקר, הן מפלגת עצמה יהודית שממשיכה לאבד מכוחה ויורדת אל סף 4 מנדטים, ומפלגת העבודה של מרב מיכאלי לא עוברת את אחוז החסימה כאשר מרצ, חוצה אותו. יש עתיד של יאיר לפיד רושמת אף היא צניחה ויורדת ל-14 מנדטים. 

גוש הימין עומד עד 57 מנדטים 

על פי תוצאות הסקר גוש הימין עוד על 57 מנדטים. גוש המרכז שמאל עומד על 53 מנדטים והמפלגות הערביות על 10 מנדטים. הסקר נערך היום בקרב 1516 משתתפים בוגרים מכלל האוכלוסייה על ידי מכון דיירקט פולס בהנהלת שלמה פילבר וצוריאל שרון.