הבקשה של סמוטריץ' מהפוליטיקאים החרדים: "תתעלמו"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתייחס הבוקר לסערת הפוליטיקאים החרדים בבתי ההעלמין הצבאיים ומאשים: "אנרכיסטים מקצועיים ותקשורת מגוייסת צמאת דם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/04/23 11:02 ג באייר התשפג

הבקשה של סמוטריץ' מהפוליטיקאים החרדים: "תתעלמו"
השר בצלאל סמוטריץ' , צילום: Sraya Diamant/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מתייחס הבוקר (ב') לסערת ההדרה של הפוליטיקאים החרדים מבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון, "אני אוהב את אחיי החרדים אהבת נפש. יש לי איתם כמובן לא מעט מחלוקות אידאולוגיות, אבל אני מעריך, שלא לומר מעריץ, כל כך הרבה דברים טובים שיש בהם", כתב סמוטריץ' בפייסבוק.

שר האוצר הוסיף: "אני שומע בימים האחרונים את העלבון, את סטירת הלחי המצלצלת, הפוגענית, היהירה, המתנשאת, האטומה, העיוורת לתהליכים, שהחלה מצד קומץ אנרכיסטים מקצועיים בתשלום ונופחה לממדים מלאכותיים בידי תקשורת מגוייסת וצמאת דם. ואני כואב איתם ונפגע איתם ובשבילם. ואני כואב את ההחלטה שלהם לבטל את השתתפותם וחושב שהיא שגויה, ובאותה הנשימה מעריך את המקום שהיא באה ממנו ומבין שהיא תואמת כנראה את האצילות והרצון להיזהר ממחלוקות ולהוריד ראש בענווה".

גולדקנופף וגפני,

גולדקנופף וגפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"ואני מבקש לומר לאחיי החרדים - תתעלמו. זה ממש 'איסטרא בלגינא קיש קיש קריא'. אנחנו בונים כאן את היחד שלנו כי זה מה שנכון וטוב ואמיתי. אנחנו לא עושים את זה בשביל אף אחד ואין אף אחד בעולם שיש לו זכות לחבל בזה".

לסיום כתב סמוטריץ': "ומילה לאחיי בשמאל, אני יודע שרובכם המוחלט לא שם. רובכם בז לאנרכיזם חסר האחריות וחסר הגבולות הזה ששוחט כאן כל פרה קדושה, מפרק את הממלכתיות והצבא ופוגע אפילו ביום הקדוש הזה. בבקשה מכם, תשמיעו קול. אל תתנו לשוליים הקיצוניים והאלימים להשתלט על השיח, להכתיב את הטון, ולהכתים את כולכם, את כולנו".

"אני מקווה ומתפלל שהרוב הגדול בחברה הישראלית על כל גווניה, מימין ומשמאל, דתיים חילונים חרדים ומסורתיים, ידע לשים את קומץ שורפי האסמים בפרופורציות הזניחות האמיתיות שלהם, לשמור על קדושתו של היום באחדות ממלכתית מלאת הוד והדר ושלא ייגרם כאן נזק בלתי הפיך".