שר המורשת הודיע: "השבת הישראלית" תחודש

במהלך כנס בנושא שיח ואחדות נשאל השר אליהו לגבי ה"שבת הישראלית", מיזם שפעילותו הוקפאה מכיוון שעדיין לא אושר תקצי המדינה, בעקבות כך הודיע: כשהתקציב יעבור הפרויקט יימשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/23 08:48 ג באייר התשפג

שר המורשת הודיע: "השבת הישראלית" תחודש
הרב עמיחי אליהו , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת "השבת הישראלית": במהלך אירוע של משרד המורשת אתמול (א') בנושא אחדות העם, הודיע שר המורשת הרב עמיחי אליהו כי הוא מתכוון לחדש את מיזם "שבת ישראלית" לאחר שתקציב המדינה יעבור, כך דווח בynet. זאת לאחר שדווח לפני כשבועיים כי הוא מעוניין להפסיק את מימון התכנית - דיווחים שהשר הכחיש.

מטרת הכנס שנקרא "המכנה המשותף העמוק" שיזם משרד המורשת יחד עם המנהלת לזהות יהודית ואיגוד ארגוני היהדות הישראלית "פנים", הייתה לייצר שיח בין קבוצות שונות בחברה הישראלית. בתוך כך לקראת סופו של הכנס, נשאל השר לגבי מיזם השבת הישראלית, והבהיר: "אין לי בעיה עם פרויקט 'שבת ישראלית'. אני לא רואה בו חילול שבת", והודיע באופן רשמי: "אני אומר שהוא ממשיך". 

המוזיאון בתל חי

המוזיאון בתל חי צילום: Yossi Zamir/Flash 90

המיזם נתקע כי תקציב המדינה עדיין לא אושר

מיזם שבת ישראלית סובסד בעבר על ידי משרד התרבות והספורט, ואפשר כניסה חינמית בסוף השבוע לאתרי מורשת ברחבי הארץ, ביניהם בית בן גוריון בתל אביב, משכנות שאננים, מוזיאון מגדל דוד, צריף בן גוריון בשדה בוקר ואתרים רבים נוספים.

נזכיר כי לאחר שבתחילה דווח באתרי החדשות כי הופסקה פעילותו של מיזם זה בעקבות החלטתו לכאורה של השר הרב עמיחי אליהו שלא לתקצב את המשך פעילותן השר פרסם הבהרה כי מעולם לא הודיע על סגירת "השבת הישראלית", ולדבריו הפעילות נתקעה מכיוון שעדיין לא אושר תקציב המדינה.