עמיחי אליהו: "חברים - צר לי לאכזב"

הסערה שיצר הפרסום על כוונתו של השר עמיחי אליהו מיזם שבת ישראלית, הביאה את שר המורשת לפרסם הבהרה: "מעולם לא הודעתי על סגירת הפרויקט"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/04/23 11:38 כו בניסן התשפג

עמיחי אליהו: "חברים - צר לי לאכזב"
השר עמיחי אליהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סערה התעוררה הבוקר (ב') בעקבות דיווח על הפסקת מיזם "שבת ישראלית" הפועל בשבת, אחרי שהאחריות על הפרויקט עברה למשרד המורשת ונגמר תקציב החירום של מפעל הפיס למימונו, השר הרב עמיחי אליהו שעל פי הפרסום החליט שלא לתקצב את המשך פעילות המיזם, אמר בריאיון לקול ברמה אמר כי יקדם מיזם חדש- "שישי מסורתי", שיקרב אנשים לתפילות בבתי הכנסת. 

 הרב אליהו מסביר: "כרגע אין תקציב"

אחרי זמן קצר טען אליהו כי הדברים הוצהו מהקשרם, "חברים, צר לי לאכזב, אבל מעולם לא הודעתי על סגירת פרויקט שבת ישראלית. כשנשאלתי לגביו עניתי, שאין לי בעיה שיימשך, אבל כרגע אין תקציב עד אישור תקציב המדינה", כתב שר המורשת בטוויטר. "ללא קשר לזה, נשאלתי איזה סוגי תכניות אני מעוניין בקידומן, וסיפרתי למשל על שישי מסורתי והבאת תלמידים לאתרי מורשת. לא במקום ולא על חשבון", הוא הוסיף.

בישראל ביתנו תוקפים: "פעילות של ממשלת ישראל נגד אזרחיה"

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר בתגובה לביטול מיזם "שבת ישראלית": "דוגמא לפעילות של ממשלת ישראל נגד אזרחיה, הדתיים ואילו שאינם דתיים. הקימו משרד לענייני מורשת שהפעולה הראשונה שהוא עושה היא לצמצם את הנחלת המורשת הציונית בישראל". לדבריו: "הגיע הזמן שהממשלה תפסיק את הניסיון לקבוע לאזרחי ישראל מה מותר להם ומה אסור להם לעשות ביום המנוחה שלהם".