ההחלטה של בן גביר: "מי ששולח חיילים לקרב, צריך להגיע לבתי עלמין"

השר לביטחון לאומי הודיע הערב כי בניגוד להחלטתם של חלק מחבריו לקואליציה, הוא יגיע לטקס יום הזיכרון בבאר שבע ואף ינאם בו: "אני נחוש להגיע ולשאת דברים לזכר הנופלים הקדושים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 20:15 ב באייר התשפג

ההחלטה של בן גביר: "מי ששולח חיילים לקרב, צריך להגיע לבתי עלמין"
בן גביר, "אני נחוש להגיע", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד ארבע שרים בממשלה הודיעו בעקבות מחאת המשפחות השכולות כי לא יגיעו לטקסים בבתי העלמין ביום הזיכרון הקרוב, בינתיים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא מתכוון להבריז. בן גביר אמר הערב (א'): "אגיע לטקס הזיכרון בבאר שבע ואנאם בטקס. בעיניי זו מנהיגות. אני שולח חיילים לקרב, יושב בפרומים הביטחוניים הרגישים ביותר ומבחינתי מי ששולח חיילים לקרב, צריך להגיע לבתי עלמין".

בן גביר: "ארכין ראש בפניהם ובפני הצעקות שלהם"

עוד אמר השר כי יש הבדל בין המשפחות השכולות לבין ארגוני המחאה משמאל, "אני עושה הפרדה חדה בין משפחות שכולות שהקריבו את היקר להם מכל ושילמו את המחיר הגדול ביותר שאפשר למען מדינת ישראל", אמר בן גביר. "ארכין ראש בפניהם ובפני הצעקות שלהם, אכבד אותם, אחבק אותם ואכאב יחד איתם". לשר היה חשוב לציין, "אגב יש מאות משפחות שפנו אליי וביקשו ממני להגיע לבתי העלמין כדי לכבד את זכר יקיריהם הקדושים".

יום הזיכרון בשנה שעבר

יום הזיכרון בשנה שעבר צילום: Gili Yaari /Flash90

"אני נחוש להגיע ולשאת דברים לזכר הנופלים הקדושים"

יחד עם זאת הדגיש: "אבחנה ברורה בינם לבין ארגוני המחאה ופוליטיקאים משמאל, שלא אסלח להם על שמזהמים את היום הקדוש הזה של כולנו ואת הקונצנזוס הרחב סביב היום הזה".  לדבריו: "לכן אני נחוש להגיע ולשאת דברים לזכר הנופלים הקדושים. נאום ממלכתי, מכבד, כמובן ללא שמץ של פוליטיקה ולכבד את הקדושים הללו ביום המיוחד הזה של כולנו".