השר מש"ס לא יגיע לטקס יום הזיכרון - זה מי שיחליף אותו

בעקבות הסערה הציבורית החליט גם השר חיים ביטון ממפלגת ש"ס שלא להגיע לבית העלמין הצבאי בעיר רחובות - זה הפוליטיקאי שיגיע לטקס במקומו

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 16:17 ב באייר התשפג

השר מש"ס לא יגיע לטקס יום הזיכרון - זה מי שיחליף אותו
השר חיים ביטון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות מחאה מתוכננת, עוד ועוד פוליטיקאים מהקואליציה מודיעים כי לא יגיעו השנה לבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון, למרות שמזכירות הממשלה כבר שלחה להם זימונים ןלבתי העלמין. במוקד הסערה הציבורית עומדים חברי הממשלה שלא שרתו בצבא. 

הראשונה להודיע כי תעדר היא השרה מאי גולן שלא תהיה בארץ במהלך יום הזיכרון, אחריה הודיעו שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף וסגן השר יעקב טסלר שייעדרו. לפני זמן קצר הצטרף לנעדרים גם השר חיים ביטון ממפלגת ש"ס, מי שיחליף אותו הוא השר הטרי משה ארבל, כך דווח בגלי צה"ל.

השר גולדקנופף: "אין הדבר נכון, אך אני מעדיף שלא לפגוע ברגשותיהן"

"עז היה חפצי להגיע, לכבד את זכר הנופלים הי"ד, לומר פרק תהילים לעילוי נשמתם ולהשמיע דברים עליהם ובזכות בני המשפחות היקרות", כתב גולדקנופף במכתב שבו הודיע שיעדר, אבל הסביר שמכיוון שישנן משפחות שכולות שהגעתו תגרום להן לחוסר נוחות, החליט לבטל את הגעתו: "נוכחתי לדעת שלצד בני משפחות שכולות שחפצו בהגעתי כנציג מטעם הממשלה, ישנן משפחות שכולות שהדבר עשוי לגרום להן לאי נוחות. אין הדבר נכון, אך אני מעדיף שלא לפגוע ברגשותיהן".