לחץ בממשלה: חוק התקציב יקודם לפני הרפורמה

בישיבות סגורות הקואליציה קיבלה החלטה לדחות את קידום הרפורמה המשפטית חודש לאחר תחילת מושב הקיץ. הסיבה: חוק התקציב והגיוס דחופים יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/23 13:21 ל בניסן התשפג

לחץ בממשלה: חוק התקציב יקודם לפני הרפורמה
נתניהו בישיבת ממשלה, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

לאחר שהקואליציה והאופוזיציה החלו שיחות הידברות במרה לגשר על הפערים סביב הרפורמה המשפטית ובעוד ההפגנות נגד החקיקה המשפטית נמשכות, בקואליציה הוחלט לא לקדם את הרפורמה המשפטית בחודש הראשון של מושב הקיץ, כך דיווח יהודה שלזינגר בישראל היום.

החוקים החשובים ביותר לממשלה: חוק תקציב המדינה וחוק הגיוס

על פי הדיווח, הוסכם בין ראשי מפלגות הקואליציה כי שני החוקים החשובים ביותר מבחינתם הם חוק תקציב המדינה וחוק הגיוס, ומלבדם הוחלט לא לקדם חוקים נוספים. במהלך הישיבות שהתקיימו השבוע דנו בלוח הזמנים הלחוץ במיוחד שמצפה לממשלה עם פתיחת כנס הקיץ, במהלכו היא תצטרך להעביר את חוק התקציב בתוך פחות מחודש.

רוטמן ולוין במליאה |

רוטמן ולוין במליאה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בדיונים על הרפורמה: חוק היועצים המשפטיים עומד בראש סדר העדיפויות

יחד עם זאת, בתחילת השבוע, בפעם הראשונה מאז תום חג הפסח, צוותי המשא ומתן הגיעו להמשך הדיונים סביב הרפורמה המשפטית. בהשתתפות נציגי הקואליציה ומפלגות "יש עתיד" ו"המחנה הממלכתי" מהאופוזיציה, וכן יועצים מקצועיים מטעם הצדדים השונים. שיחות ההידברות ימשכו במספר ימים מרוכזים במטרה להביא להסכמה ולפשרה.

על פי דיווח של חדשות 12, גורמים בקואליציה מסרו כי במסגרת המשא ומתן הממשלה מציבה את חוק היועצים המשפטיים עומד בראש סדר העדיפויות, ואף אמרו כי גם אם חקיקת הרפורמה תבלם חוק זה יקודם.