"נהלום בטרור" אושר בישיבת הממשלה בשדרות: חיזוק ישובי העוטף בסכום של 1.6 מיליארד שקלים

אחרי שנדחתה בשל חג הפסח ואירועי יום השואה, ישיבת הממשלה מתקיימת בעיר שדרות, ובין היתר דנו בה על תכנית לחיזוק החוסן האזרחי בשדרות וביישובי עוטף רצועת עזה | אלון דוידי פנה לנתניהו: "דורשים שהמצב הביטחוני והשקט יהיה לטווח ארוך"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/04/23 14:43 כט בניסן התשפג | עודכן בתאריך 20/04/23 17:52

אושר בישיבת הממשלה בשדרות: חיזוק ישובי העוטף בסכום של 1.6 מיליארד שקלים
ישיבת הממשלה בשדרות | , צילום: חיים צח, לע"מ

ישיבת הממשלה התקיימה היום (ה') בעיר הדרומית שדרות, אחרי שנדחתה בשבועיים האחרונים עקב חג הפסח, ואירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה. באופן חריג בממשלה הנוכחית גם היועמ"שית גלי בהרב מיארה השתתפה בישיבה. השרים אישרו את החלטה לחיזוק החוסן האזרחי ופיתוח העיר שדרות ויישובי עוטף עזה לשנים 2023-2024.

תוכנית לחיזוק החוסן האזרחי בשדרות וביישובי עוטף רצועת עזה

ההגעה לעיר היא על רקע המתיחות הביטחונית וגם בעקבות העובדה כי בישיבה עסקו השרים ואישרו את התכנית לחיזוק החוסן האזרחי ופיתוח העיר שדרות ויישובי עוטף עזה לשנים 2023-2024 - בהיקף תקציבי של 1.6 מיליארד שקלים.

נתניהו אמר בישיבה: ""עוטף עזה הוא עוטף ישראל, כאן חיים כל חלקי עמנו. חיים כאן דתיים וחילוניים, מסורתיים, עולים וותיקים, מזרח ומערב - כולם. אנחנו נמשיך לפתח את יישובי העוטף - עוטף ישראל, גם לטובת התושבים וגם לטובת כל מדינת ישראל". במהלך הישיבה, אמר ראש עיריית שדרות אלון דוידי לנתניהו: "אנחנו דורשים שהמצב הביטחוני והשקט יהיה לטווח ארוך". נתניהו השיב: "נהלום בטרור".

החלטת הממשלה:

  1. השקעה של כ-830 מלש"ח לטובת פיתוח תשתיות ושדרוג המרחב הציבורי.
  2. השקעה של כ-190 מלש"ח לטובת פיתוח מנועי צמיחה מקומיים ומרחביים.
  3. השקעה של כ-220 מלש"ח לטובת פיתוח וחיזוק הכלכלה המקומית.
  4. השקעה של כ-70 מלש"ח לטובת מוכנות לחירום.
  5. השקעה של כ-100 מלש"ח לחיזוק החוסן והביטחון האישי והקהילתי.
נתניהו בישיבת הממשלה |

נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: חיים צח, לע"מ

שדרות על רקע סוללת כיפת ברזל, ארכיון

שדרות על רקע סוללת כיפת ברזל, ארכיון צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כמו כן, דנו חברי הממשלה גם בעניין אירועי יום העצמאות ה-75 וטקס הדלקת המשואות. בהמשך ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ולאחר מכן צפוי לבקר במפעל של חברת סינרג'י בשדרות. מחוץ למרכז הקהילתי בשדרות בו נערכת ישיבת הממשלה, נערכה מחאה נגד הממשלה ובעדה.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף ומפלגת עוצמה יהודית, הודיע כי החליטו להגדיל פי שניים את תמיכת משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי ביישובי העוטף במסגרת החלטת הממשלה בעניינם, לעומת התמיכה בשנים 2021-2022. הנושא, כאמור, יעלה לדיון השרים היום בישיבת הממשלה.

מפגינים נגד הרפורמה בשדרות: "רואים בבעתה איך קומץ גורמים קיצוניים השתלט על המדיניות"

לצדההפגנה בעד הממשלה והרפורמה במערכת המשפט, מתקיימת גם הפגנה נגדית. מטעם 'מחאת העוטף' נמסר לקראת ההפגנה נגד הרפורמה: "אנחנו רואים בבעתה איך קומץ גורמים קיצוניים השתלט על המדיניות. כשהם מדברים - נשאר לנו רק לחשב מתי יעופו עלינו טילים. ב-100 ימים של ממשלה עבריינית קיבלנו 64 טילים, על מלא. הדיקטטורה המתהווה פה פוגעת לא רק בזכויות שלנו, אלא גם בחיים עצמם. הבטחות שווא של מיליארדי שקלים לא יתקנו את המעוות הזה. לא נוותר על דמוקרטיה וביטחון".