לפיד מסביר את החרמת טקס המשואות: "לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים"

יושב ראש האופוזיציה כתב אמש כי כסאו ישאר ריק בטקס המשואות, והסביר את החלטתו השנויה במחלוקת: "אם הם רוצים שטקס המשואות יהיה של כולם, שלא יהפכו אותו למופע פוליטי. "בשנתה ה-75 של המדינה אנחנו נהיה עצובים יחד, רק נשמח לחוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/23 09:32 כט בניסן התשפג

לפיד מסביר את החרמת טקס המשואות: "לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים"
יאיר לפיד , צילום: Revkin Fenton/Flash90

ברקע המחאות סביב טקסי הזיכרון והעצמאות שייערכו בשבוע הבא, יו"ר האופוזיציה פרסם אמש (ד') הודעה לפיה הוא אינו מתכוון להשתתף בטקס הדלקת המשואות. בפוסט בפייסבוק היום (ב')  הוא הסביר: "בלב כבד החלטתי לא ללכת השנה לטקס המשואות. מגיע לאביגדור קהלני יותר מאשר מדינה שהיא מסך מפוצל, גם לדיוויד בלאט. מגיעה לכולנו מדינה שביום הולדתה יש בה אהבה והיא תנצח".

הטקס הפך למופע פוליטי

לדברי יושב ראש "יש עתיד", הטקס הפך לפוליטי. "אלא שאם זה היה כך, הם היו חוסכים מאתנו את הנאום המוקלט של נתניהו, ואת מדליקת המשואה שהיא חברת מרכז, ואת ההודעה המתגרה של רגב 'שזה טקס של הממשלה, לא של הכנסת'. אם הם רוצים שטקס המשואות יהיה של כולם, שלא יהפכו אותו למופע פוליטי".

בפגישה עם מדליקי המשואות של יום העצמאות ה

נתניהו בפגישה עם מדליקי המשואות | צילום: חיים צח/לע"מ

"בשנה שעברה - כשאנחנו הובלנו את הממשלה - נתניהו לא בא לטקס. לא עשינו מזה עניין. אתמול ערוץ 14 פתח את מהדורת החדשות שלו בזה שלא אבוא לטקס. הם היו כל כך נסערים מזה שהצליחו לעבור מהדורה שלמה בלי להזכיר את העובדה שיהונתן גפן נפטר. אולי מפני שמשוררים מתים חשובים להם הרבה פחות משנאה חיה", תקף לפיד. "אני לא רוצה לשנוא אף אחד, אני רק לא משתתף בשידורי תעמולה ממשלתיים".

"נהיה עצובים יחד, רק נשמח לחוד"

"בשנתה ה-75 של המדינה אנחנו נהיה עצובים יחד, רק נשמח לחוד. אני לא מוותר על עם ישראל. אני לא מוותר על הרעיון המקודש של חיים משותפים וטוב משותף. אלה בדיוק הדברים שאנחנו נלחמים עליהם בחודשים האחרונים. אני רק מעדיף לחגוג אותו עם מי שמאמין בערכים האלה, לא עם מי שמנסה למחוק אותם".

כזכורף אתמול (ד') כתב לפיד: "השרה רגב, הכסא שלי בטקס המשואות, ישאר ריק כי לא השארתם לי ברירה. אני אוהב את המדינה אהבת נפש, אבל בשלושה חודשים קרעתם את החברה הישראלית ושום מופע זיקוקים מזוייף לא יכסה על זה. אם אחדות העם היתה כ"כ חשובה לכם לא הייתם מפרקים את הדמוקרטיה שלנו והייתם הולכים לעבוד עבור אזרחי ישראל".