"יכולות הסברה מצוינות באנגלית": התפקיד המפתיע שהוצע למאי גולן

ראש הממשלה הציע לשרה מאי גולן לכהן כשגרירת ישראל בניו יורק, במקום השגריר היוצא אסף זמיר | בליכוד הסבירו את ההצעה המפתיעה: "בשל יכולות ההסברה המצוינות שלה באנגלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 21:59 כח בניסן התשפג

"יכולות הסברה מצוינות באנגלית": התפקיד המפתיע שהוצע למאי גולן
מאי גולן: תמונה לשגרירה?, צילום: Hadas Parush/Flash90

ראש הממשלה נתניהו מנסה לשכנע את השרה מאי גולן להתמנות לתפקיד קונסולית ישראל בניו יורק במקום אסף זמיר, כך פרסמה היום (ד') העיתונאית דפנה ליאל. זו גם הסיבה, על פי הדיווח, שמינויה של גולן לתפקיד השרה לקידום מעמד האישה לא הובא היום למליאה. עוד דווח כי גורמים פוליטיים מעריכים שבהצעה זו נתניהו פועל לפירוק מחנה יריב לוין. 

בתגובה שיצאה מטעם הליכוד הוסבר כי "ההצעה שהוצעה לשרה גולן לכהן כקונסול בניו-יורק היא בשל יכולות ההסברה המצוינות שלה באנגלית".  בתגובה לדיווחים כי ההצעה עלתה במטרה להחליש את לוין אליו גולן מקורבת, נכתב: "בניגוד לפרסום, אין לכך שום קשר לשר לוין שאין מי שראש הממשלה מעריך וסומך עליו יותר".

אסף זמיר ומאיה ורטהיימר

אסף זמיר, השגריר הקודם בניו יורק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מאי גולן על האו"ם: "בוחר לעמוד בצד השפל של ההיסטוריה"

השרה מאי גולן ביקרה לאחרונה באו"ם, ושיתפה בפייסבוק אתמול, יום השואה, את ההתרשמות שלה: "בביקורי באו"ם הזדעזתי לנוכח המראות השקריים שמציגים רק צד אחד בסכסוך הישראלי-ערבי וגם זה בתוספות של שקרים אינסופיים", כתבה השרה. "אבל השיא הגיע כשנוכחתי לראות 'תערוכה' עם נוכחות כל כך דלה ועלובה - של האסון הגדול ביותר של העם היהודי ואחד הגדולים באנושות כולה".

"דווקא ביום הקדוש הזה, היה חשוב לי להזכיר לעולם את הלגיטימציה שלנו ואת הכוח המאחד בינינו כעם מלוכד", הוסיפה ואמרה, והזכירה את דבריו של בן גוריון: "'או"ם שמוּם!', קבע בן-גוריון כבר בשנת 1955 ולא בכדי. הארגון הזה, שמתיימר לאחד את העולם כולו ולהיות נאמן לאמת ולצדק, בוחר שוב ושוב לאמץ את הנרטיב האנטישמי ולעמוד בצד השפל של ההיסטוריה".