ליברמן נגד לפיד: "אי אפשר להגיע להסכמות עם הממסד החרדי"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן ביקר את הצעתו של ראש האופוזיציה, יאיר לפיד לקיים דיאלוג עם המפלגות על החרדיות על חוק הגיוס: " זו העת להקים קואליציה ציונית ובכך נבטיח את עתידנו כמדינה יהודית, ציונית, שוויונית וליברלית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 19/04/23 12:45 כח בניסן התשפג

ליברמן נגד לפיד: "אי אפשר להגיע להסכמות עם הממסד החרדי"
ליברמן. עוד מתווה, צילום: ללא

בשבוע האחרון מתחוללת סערה ציבורית סביב חוק הגיוס המקוצר, כשלכל אחד מהצדדים - הקואליציה, האופוזיציה והמפלגות החרדיות יש עמדות ודעות שונות בנושא הנפיץ. בתוך כך, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד,יאיר לפיד, הציע לקיים דיאלוג עם הממשלה ועם המפלגות החרדיות על החוק. מי שפחות התחבר לרעיון, הוא חברו באופוזיציה, יו"ר ישראל ביתנו.

"צר לי שחבריי לאופוזיציה ממשיכים לטעות ולהטעות את הציבור. ניסיון מצטבר של 75 שנה מוכיח מעל ומעבר לכל ספק שבנושא שוויון בנטל וכינון החוקה אי אפשר להגיע להסכמות עם הממסד החרדי. לכן מי שבאמת מעוניין בשוויון בנטל אמיתי וכינון חוקה חייב להבין שהגענו לזמן ההכרעה ולא ניתן להמשיך ולמרוח את הסוגיות עד אין קץ. זו העת להקים קואליציה ציונית ובכך נבטיח את עתידנו כמדינה יהודית, ציונית, שוויונית וליברלית".

יאיר לפיד

יאיר לפיד צילום: Revkin Fenton/Flash90

לפיד: לקיים דיאלוג על חוק הגיוס

 בפתח ישיבת הסיעה של יש עתיד התייחס לפיד לחוק הגיוס. "העברתי בחיי שני מתווי גיוס, בשתי ממשלות שונות. באחת הפעמים יחד עם בנימין נתניהו. שניהם לא היו מושלמים, אבל הם היו צעד בכיוון הנכון. זה היה נסיון למנוע התפרקות של החברה הישראלית. בדיוק את ההתפרקות שמאיימת עלינו היום".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כאמור, לפיד הציע לקיים דיאלוג עם החרדים על חוק הגיוס. "אם הממשלה תחזור על הטעות של העברת חוק השתמטות לאומית במעמד צד אחד, זה יחייב אותנו להודיע שאנחנו לא מכירים בו ונבטל אותו בהזדמנות הראשונה שתהיה לנו. אני מציע לממשלה – ובעיקר למפלגות החרדיות – לקיים דיאלוג על חוק הגיוס. לשבת יחד, לדבר על זה בבית הנשיא, לפחות לנסות לראות אם אפשר להגיע למתווה מוסכם שלא יוביל אותנו לקרע גדול עוד יותר".