לפיד על חוק הגיוס: "סופו של צבא העם"

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד תקף את הקואליציה בעקבות הדיונים סביב "חוק הגיוס": "זו כניעה ללא תנאי להשתמטות ולסרבנות. זה ויתור על הערכים שעליהם קמה מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/23 16:02 כו בניסן התשפג

לפיד על חוק הגיוס: "סופו של צבא העם"
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע האחרון מתחוללת סערה ציבורית סביב חוק הגיוס המקוצר, כשלכל אחד מהצדדים - הקואליציה, האופוזיציה והמפלגות החרדיות יש עמדות ודעות שונות בנושא הנפיץ. בתוך כך ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף את הקואליציה בעקבות הדיונים סביב החוק. 

"לחוק הגיוס שהממשלה דוחפת יש משמעות אחת - זה סופו של צבא העם.רק הילדים שלנו יתגייסו לצבא.  רק הילדים שלנו יתנו שלוש שנים.  רק הילדים שלנו יסכנו את חייהם.  מי שלא יתגייס, יגדילו לו את הקצבאות ורק הילדים שלנו יצטרכו להיות הפראיירים שעובדים ומשלמים מיסים. זה לא חוק גיוס, זו כניעה ללא תנאי להשתמטות ולסרבנות. זה ויתור על הערכים שעליהם קמה מדינת ישראל", אמר לפיד.

לשכת הגיוס בתל השומר

לשכת הגיוס בתל השומר צילום: פלאש 90

גנץ מתנגד למתווה הגיוס של הקואליציה והציע חלופה משלו: "שירות ישראל" 

נזכיר כי יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, מסר אתמול (א') הצהרה לתקשורת בה הציג את החלופה שלו לחוק הגיוס המקוצר, אותה הם מכנים- "שירות ישראלי". בהצהרה לקח חלק גם חבר הכנסת גדי איזנקוט, שהשתתף בבניית המתווה החלופי.

בני גנץ | ראש הממשלה הבא?

בני גנץ | ראש הממשלה הבא? צילום: Erik Marmor/Flash90

בפתח דבריו אמר גנץ כי "צה"ל הוא קיר המגן שלנו וגם המפעל החברתי החשוב ביותר שהקמנו פה. לפי הפרסומים האחרונים - המפעל הזה ניצב כעת בפני סכנה. לא מיידית אבל עתידית". על המתווה שהוא מציע אמר: "העקרונות פשוטים: בתהליך של עשור, לפתוח מנעד רחב של אפשרויות שירות שיהיה בבסיסו שוויוני ויקפיד על הוגנות לאלו המסתכנים יותר והמשרתים זמן ארוך יותר".