בליכוד דחו את דבריו של פנחס עידן - והוא חזר בו

בכתב התגובה לעתירה שהוגשה נגד יו"ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה בבית הדין של הליכוד, טען עידן כי עוצר ההמראות בנתב"ג היה מתואם עם ראש הממשלה נתניהו | הליכוד: "פעלנו בתוקף נגד השביתה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/04/23 09:32 כה בניסן התשפג | עודכן בתאריך 16/04/23 15:02

בליכוד דחו את דבריו של פנחס עידן - והוא חזר בו
פנחס עידן, ארכיון | , צילום: Moshe Shai/FLASH90

כחלק מהמחאה נגד הרפורמה המשפטית, יו"ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה פנחס עידן עצר את ההמראות מנתב"ג בסוף החודש שעבר. עידן, חבר ליכוד שמשפיע על אלפי מתפקדים, אמר כי השביתה היתה "מוסכמת ומתואמת". בכתב התגובה לעתירה שהוגשה נגדו בבית הדין של הליכוד שהגיש עידן, נטען באופן רשמי שעוצר ההמראות בנתב"ג היה מתואם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך פורסם היום (א') ב"כאן". הדיון בעניינו יתקיים ביום חמישי בשעה 12:00.

"בסך הכול מילאתי את ההוראות של ראש הממשלה נתניהו"

על פי הפרסום, פנחס עידן, חשף בכתב התגובה לעתירה שהוגשה נגדו בבית הדין של הליכוד מספר ימים לאחר עוצר הטיסות, את השיחה שניהל עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, רגע לפני ההכרזה על עוצר הטיסות. לטענתו, באותה שיחה בר דוד ציין בפניו בפירוש כי הצעד תואם עם לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכי היא צפויה להיות קצרה מאוד. עוד טען פנחס עידן כי "בסך הכול מילאתי את ההוראות של ראש הממשלה נתניהו, אני דורש מבית הדין לדחות את העתירות". 

מהליכוד נמסר בתגובה: "בניגוד לדבריו של פנחס עידן, פעלנו בתוקף נגד השביתה ודרשנו מיו"ר ההסתדרות להימנע ממנה ולהפסיק אותה מייד. כל טענה אחרת איננה נכונה".

עידן חזר בו

מאוחר יותר היום פורסם ב-ynet כי עידן חזר בו מהדברים, והוציא הודעה הפוכה: "ארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות הורה בכנס להשבית את המשק. ידעתי שראש הממשלה יקיים מסיבת עיתונאים תוך זמן קצר מההכרזה והערכתי שאז תסתיים השביתה. סברתי בזמנו כי אולי קיים תיאום מסויים בין הצדדים, דבר שהתברר לי בדיעבד כלא נכון".

נציין כי לפני כשבועיים וחצי פורסם כי פנחס עידן חשף את השיחות שהתנהלו מאחורי הקלעים עם יו"ר הסתדרות העובדים ארנון בר דוד, ובין היתר אמר: "הוא (בר- דוד) אמר שהכול מסוכם עם מי שצריך להיות מסוכם". בר דוד הכחיש ואמר: "האגדה שנרקמה על כך שהשביתה תוכננה או תואמה מול לשכת ראש הממשלה היא טענה משוללת יסוד".