הקרב על ההסברה: דנון ולפיד בארצות הברית בעד ונגד הממשלה

הקרב על ההסברה מול הממשל האמריקאי ויהדות ארצות הברית: ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויושב ראש הליכוד העולמי חבר הכנסת דני דנון מקיימים בימים אלו ביקור הסברה בארצות הברית

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/23 13:38 כג בניסן התשפג

הקרב על ההסברה: דנון ולפיד בארצות הברית בעד ונגד הממשלה
דני דנון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לקראת פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, הקרב על ההסברה מול הממשל האמריקאי ויהדות ארה"ב עולה שלב. יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויושב ראש הליכוד העולמי חבר הכנסת דני דנון מקיימים בימים אלו ביקור הסברה בארה"ב.

"בזמן שיאיר לפיד מטייל בעולם כדי להוציא את דיבתה של הממשלה שלנו - אני מתראיין לתקשורת הבינלאומית כדי להגן על ישראל"

דנון פרסם הבוקר (ו') קטע מראיון שערך בערוץ הבריטי BBC ובו התעמת מול המראיין בסוגיית הבנייה ביו"ש. דנון כתב: "בזמן שיאיר לפיד מטייל בעולם כדי להוציא את דיבתה של הממשלה שלנו - אני מתראיין לתקשורת הבינלאומית כדי להגן על ישראל".

לפיד: "מודאגים וחרדים מהשלכות ההפיכה המשטרית על יחסי ישראל ארה"ב"

כאמור, גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קיים בימים האחרונים מספר פגישות בארצות הברית שמטרתן "להבטיח את שימור הקשר החזק והאסטרטגי עם ארצות הברית", ברקע הרפורמה המשפטית. בין היתר נפגש לפיד עם ראשי הארגונים היהודיים בארצות הברית (JFNA), ועם חברי הקונגרס ג'רי נדלר וריצ'י טורס, במטרה לדון איתם על חיזוק הקשר עם הקונגרס וקידום האינטרסים של ישראל.

לפיד אמר לאחר הפגישות: "‎נפגשתי עם חברי קונגרס וראשי ארגונים יהודיים מכל רחבי ארה"ב על מנת לשמר את הקשר האסטרטגי בין ישראל ליהדות התפוצות. הם מודאגים וחרדים מהשלכות ההפיכה המשטרית על יחסי ישראל ארה"ב ועל הקשר עם הקהילות היהודיות. הדגשתי בפני נציגי המנהיגות היהודית שאסור ליהדות ארה"ב לוותר על מדינת ישראל. ממשלות הולכות ובאות – מדינת ישראל נשארת, והקשר בין ישראל לארה"ב חשוב ואסטרטגי מתמיד".