בנט בעקיצה ללפיד: "יש לי ביקורת על הממשלה ואני משמיע אותה בתוך ישראל"

ראש האופוזיציה לפיד ערך פגישות בארצות הברית עם מנהיגי ארגונים יהודיים גדולים בארצות הברית, וקיבל מכתב ביקורת בו נכתב כי הוא קורא ליהודי התפוצות להתנגד לממשלה. ראש הממשלה לשעבר בנט: "בעת הזו כלפי העולם - אני חייל של ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/23 19:27 כב בניסן התשפג

בנט בעקיצה ללפיד: "יש לי ביקורת על הממשלה ואני משמיע אותה בתוך ישראל"
לפיד ובנט | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קיים בימים האחרונים מספר פגישות בארצות הברית שמטרתן "להבטיח את שימור הקשר החזק והאסטרטגי עם ארצות הברית", ברקע הרפורמה המשפטית. לאחר אחת מהפגישות שקיים לפיד, נשלח אליו מכתב ביקורת על ידי ארגון לובי יהודי-אורתודוכסי אמריקאי: "מערער את הממשלה מחוץ לגבולותיה של ישראל, וקורא ליהודי התפוצות להתנגד לה". לראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, היה גם כן מה להשיב ללפיד. 

"אני חייל של ישראל"

בנט עדכן בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מתחיל מסע הסברה בארצות הברית, והריאיון הראשון יערך ברשת CNN. "אפגוש גם מערכות עיתונים, משפיענים וחברי קונגרס וסנאט. המצב המדיני של ישראל אינו טוב. ישראל נמצאת בנקודה ביטחונית רגישה והיא זקוקה לגב בינלאומי ולתמיכת הידידות שלנו".

בהמשך דבריו עקץ את לפיד: "יש לי ביקורת לא מעטה על פעולות הממשלה ואותה אני משמיע *בתוך* ישראל, אבל בנושא הזה ובעת הזו כלפי העולם - אני חייל של ישראל".

"הם מודאגים וחרדים מהשלכות ההפיכה המשטרית על יחסי ישראל ארצות הברית"

בין היתר נפגש לפיד עם ראשי הארגונים היהודיים בארצות הברית (JFNA), ועם חברי הקונגרס ג'רי נדלר וריצ'י טורס, במטרה לדון איתם על חיזוק הקשר עם הקונגרס וקידום האינטרסים של ישראל.

לפיד אמר לאחר הפגישות: "‎נפגשתי עם חברי קונגרס וראשי ארגונים יהודיים מכל רחבי ארה"ב על מנת לשמר את הקשר האסטרטגי בין ישראל ליהדות התפוצות. הם מודאגים וחרדים מהשלכות ההפיכה המשטרית על יחסי ישראל ארה"ב ועל הקשר עם הקהילות היהודיות. הדגשתי בפני נציגי המנהיגות היהודית שאסור ליהדות ארה"ב לוותר על מדינת ישראל. ממשלות הולכות ובאות – מדינת ישראל נשארת, והקשר בין ישראל לארה"ב חשוב ואסטרטגי מתמיד".