סקר: קואליציית נתניהו עומדת על 51 מנדטים, בן גביר רק עם 4

סקר מנדטים חדש של עיתון מעריב מנבא לא מעט כאבי ראש לקואליצייה ולעומד בראשה | עוצמה יהודית רק עם 4, הציונות הדתית עם 5 | העבודה ומרצ עוברות את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/23 10:11 כג בניסן התשפג

סקר: קואליציית נתניהו עומדת על 51 מנדטים, בן גביר רק עם 4
החלטת ראשי הקואליציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחירות לא באופק, אבל סקר מנדטים חדש שמתפרם היום (ו') בעיתון "מעריב" מגלה כי יש לקואליצייה הנוכחית יש סיבות לדאגה. לפי הסקר, שנערך על ידי ד"ר מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, גוש מפלגות הקואליציה מקבל 51 מנדטים בלבד.

סקר המנדטים המלא:

הליכוד - 26
המחנה הממלכתי - 26
יש עתיד - 19
ש"ס - 9
יהדות התורה - 7
ישראל ביתנו - 6
חד"ש־תע"ל - 6
הציונות הדתית - 5
העבודה - 4
מרצ - 4
עוצמה יהודית - 4
רע"ם - 4.

איתמר בן גביר צולל בסקר אל סף אחוז החסימה, בעוד סמוטריץ' מתייצב מעל הקו האדום ועומד על חמישה מנדטים. לפי הסקר העבודה ומרצ עוברת שניהן את אחוז החסימה, וכך גם רע"ם וחד"ש-תע"ל. נציין כי לפי הסקר עולה כי מאז הבחירות לכנסת איבדה עוצמה יהודית למעלה ממחצית ממצביעיה.

גנץ מנצח את נתניהו

בתשובה לשאלה מי מהשניים, בנימין נתניהו או בני גנץ, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל, התשובות היו: גנץ - 44%, נתניהו - 37%, לא יודע - 19%. מהפילוח על פי ההצבעה לכנסת, גנץ זוכה לתמיכה גורפת בקרב 81% ממצביעי מפלגות האופוזיציה, לעומת 5% בלבד בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה.

גנץ ונתניהו

גנץ ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נתניהו גורף רוב של 92% מקרב מפלגות הקואליציה, לעומת 6% בלבד בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה. הסקר נערך אתמול בהשתתפות 503 איש באינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית היא 4.3%.