הרפורמה המשפטית נתניהו: "פסקת התגברות בלתי מוגבלת - לא חושב שזה דבר נכון"

ראש הממשלה התייחס הערב לרפורמה במערכת המשפט ואמר כי הוא רוצה לתת הזדמנות לשיחות שמתקיימות בבית הנשיא: "אני חושב שצריך למצות את הניסיון להגיע להסכמות ואני נותן לזה סיכוי" | על האפשרות למלחמה: "יש הפרזה בזה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/04/23 22:54 כב בניסן התשפג

נתניהו: "פסקת התגברות בלתי מוגבלת - לא חושב שזה דבר נכון"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט נעצרה, ובשבוע הבא ישובו משלחות הקואליציה והאופוזיציה לדון עליה בבית הנשיא, בניסיון להגיע לפשרה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (ה') לאולפן "הפטריוטים" והתייחס לרפורמה ולשיחות. 

"לא חושב שזה דבר נכון"

נתניהו הסביר למנחה ינון מגל ולפאנל, מדוע מתנהלות שיחות בבית הנשיא: "אם היית בא לפני שישה חודשים והיית אומר לי שרוב רובו של הציבור מסכים שצריך לעשות שינויים במערכת המשפט, מסכים שצריך לעשות איזון בין שלוש הרשויות הייתי אומר הלוואי – וזה קרה". לכן, הסביר ראש הממשלה: "כשיש הסכמה כזו אני חושב שצריך למצות את הניסיון להגיע להסכמות ואני נותן לזה סיכוי. ואנחנו עוסקים בזה עכשיו".

בהמשך התייחס ציין נתניהו כי הוא לא מסכים עם הרפורמה כפי שהוצגה בשלב הראשון: "פסקת התגברות בלתי מוגבלת – לא חושב שזה דבר נכון". הוא הוסיף: "זה שיש פה עיוות והרשות המשפטית קיבלה כוח עודף לא אומר שצריך להעביר את המטוטלת לצד השני". 

צילום: עכשיו 14

"יש הפרזה בזה"

בהמשך התייחס נתניהו להערכת אמ"ן כי הסיכוי למלחמה גדול יותר מזה שיש לרגיעה: "אני חושב שיש הפרזה בזה, אבל אנחנו תמיד נערכים לאפשרות הזו, ונעריכם לטפל בה ב-360 מעלות". נתניהו הוסיף בנושא: "אנחנו מראים לאויבנו אם חשבתם שהוויכוח הפנימי ימנע מאיתנו להתייצב ברגע המבחן כאיש אחד - טעיתם וטעיתם בענק".

"הם מבינים שזה לא רעיון טוב לפתוח במלחמה עם מדינת ישראל אבל יכול להיות שהם יתפתו. יכול להיות שהם שמעו על מדינת ישראל שנופל קורסת מתפורות הם מגלים, כל יום מחדש, שלא כך הם פני הדברים. יש פה מדינה חזקה יש פה צבא חזק יש פה עם חזק". 

בדבריו לא התעלם נתניהו מהמצב בתוך הממשלה, ואמר: "אני מאמין שהממשלה תמלא את ימיה ותכהן ארבע שנים".