איילת שקד עוקצת את סמוטריץ': "יצא פיתה"

איילת שקד פרסמה ציוץ משנה שעברה בו השר בצלאל סמוטריץ' תקף אותה בגלל סגירת הר הבית ליהודים בזמן שכיהנה כשרה בממשלה הקודמת: "האם בזה שעכשיו הר הבית סגור לעליית יהודים, בצלאל לא מודה בשקר הערבי?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/23 09:32 כב בניסן התשפג

איילת שקד עוקצת את סמוטריץ': "יצא פיתה"
איילת שקד | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהערכת מצב שקיימו ביום שלישי האחרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוחלט לאסור על עליית יהודים ותיירים להר הבית בעשרת הימים האחרונים של חודש רמדאן.

בתוך כך, שרת הפנים לשעבר, איילת שקד, עקצה את שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', לאחר שבשנה שעברה תקף אותה בגלל סגירת ההר בזמן שכיהנה כשרה בממשלה הקודמת. "בהמשך לציוץ מלפני שנה, בו בצלאל האשים אותי בהודאה בשקר הערבי (הציוץ שלו בהמשך) האם בזה שעכשיו הר הבית סגור לעליית יהודים, בצלאל מודה בשקר הערבי או יצא פיתה?'', כתבה שקד בעמוד הטוויטר שלה.

סמוטריץ

סמוטריץ', איפה הסטייליסטית? צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לשכת רה"מ: ההחלטה התקבלה פה אחד; בן גביר: "לא להיכנע"

כאמור, בפגישה נכח גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהתנגד להחלטה. "ההחלטה של ראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים בשל גל הטרור - היא טעות חמורה שלא תביא שקט, אלא עלולה רק להסלים את המצב", נמסר מטעמו. במקביל, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ההחלטה התבצעה בהמלצה בפה אחד של שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל.

בן גביר,

בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אי נוכחותם של יהודים בהר הבית תביא אוטומטית לדילול הכח המשטרתי השוהה בהר, מה שיצור כר פורה למפגני הסתה ענקיים לרצח יהודים, ואף לתרחיש של ידויי אבנים לעבר מתפללים יהודים בכותל המערבי. כשהטרור מכה בנו - יש להכות אותו בעוצמה אדירה בחזרה, לא להיכנע לו ולגחמותיו", הסביר בן גביר.