"כל אדם שמכיר את נתניהו מבין שהוא לא כשיר לכהן כראש ממשלה"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טוען כי ראש הממשלה לא כשיר לכהן בתפקידו, ומוסיף: "כולם מבינים שהוא סתם קבלן ביצוע של בנו יאיר" | אתמול פנה ללפיד וגנץ: "אחרי נאום ההאשמות, אתם עדיין מאמינים שהוא רוצה פשרה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/23 08:17 כ בניסן התשפג

"כל אדם שמכיר את נתניהו מבין שהוא לא כשיר לכהן כראש ממשלה"
אביגדור לברמן | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אמש הצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב, בה האשים את ממשלת בנט-לפיד במצב הביטחוני המתוח, והודיע כי יואב גלנט ימשיך בתפקידו כשר הביטחון. הבוקר (ג') יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן תקף אותו. 

ליברמן התראיין בגל"צ וטען כי מסיבת העיתונאים שכינס נתניהו היתה "בתגובה לסקרי דעת הקהל". על נתניהו אמר: "פעם פחדן ונמושה נשאר כזה תמיד. מסיבת העיתונאים אורגנה בעקבות הסקרים ולא בגלל המצב הביטחוני". בהמשך הוסיף וטען: "כל אדם שמכיר את נתניהו מבין שהוא לא כשיר לכהן כרה"מ. כולם מבינים שהוא סתם קבלן ביצוע של בנו יאיר".

ליברמן התייחס להצהרת נתניהו גם אמש, וכתב דברים דומים בחשבון הטוויטר שלו: "ההצהרה של ראש הממשלה הערב מוכיחה שהאיש לא כשיר למלא את תפקידו, האיש לא אחראי למעשיו, האיש פשוט לא איתנו. אני קורא לחברים בסיעת הליכוד לעשות מעשה ולשלוח את נתניהו הביתה". את יאיר לפיד ובני גנץ, שאל: "אחרי נאום ההאשמות היום, אתם עדיין מאמינים שהוא רוצה פשרה?". 

"הממשלה הקודמת חתמה על הסכם כניעה"

בדבריו  אתמומל בערב, אמר נתניהו כי המדינה תחת מתקפת טרור שלא התחילה עכשיו. "כבר בממשלה הקודמת מספר פיגועי הטרור הוכפל", אמר ראש הממשלה, ותקף את ממשלת בנט-לפיד: "הממשלה הקודמת חתמה על הסכם כניעה עם חיזבאללה".

"כפי שהתרענו ההרתעה נפגעה. אויבינו פירשו את קריאות הסרבנות כחולשה. "אנחנו נהדוף את הסכנות הללו ונוכל לאויבנו. עשינו זאת בעבר נעשה זאת גם הפעם. זה ייקח זמן אבל זה יקרה", עוד הוסיף ואמר: "אתם כבר מכירים אותי. אני לא פועל בפזיזות אלא בתקיפות ובאחריות".