מתן כהנא במתקפה על השר הסרוג: "תת רמה"

בעקבות ההתבטאות של השר עמיחי אליהו נגד בכירים במערכת הביטחון, ח"כ מתן כהנא ביקר בחריפות את התנהלותה של הממשלה: "מתעסקים בדברים לא חשובים, עסוקים בשיסוע העם הנפלא הזה ומאשימים את כולם - הרצפה עקומה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/23 08:11 יט בניסן התשפג

מתן כהנא במתקפה על השר הסרוג: "תת רמה"
כהנא., צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

המציאות הביטחונית המתוחה בישראל לא נרגעת גם בימי החג, ובשבוע החולף נרצחו שלושה בני אדם בפיגועים שונים ברחבי הארץ, בנוסף לטילים ואזעקות שנשמעו בצפון וגם בדרום. שר המורשת, הרב עמיחי אליהו, האשים אתמול (א') בכירים במערכת הביטחון בטענה שפעלו במתכונת "מרד", כך לדבריו. 

"קו ההסברה של ממשלת ישראל הוא עלוב"

בתוך כך, בעקבות ההתבטאויות של שרים נגד בכירים במערכת הביטחון, חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, מתן כהנא, ביקר בחריפות בראיון לכאן רשת ב' את התנהולתה של הממשלה. "זו הממשלה הכי גרועה שהוקמה מאז הקמת מדינת ישראל. בכל דבר שהם נוגעים בו הם משאירים חורבן והרס. באמצע שנאחנו נמצאים במצב ביטחוני כל כך קשה הם עסוקים בלשסע ולפצל את העם הנפלא הזה.פשוט ממשלה כשלונית. הם מאשימים את כולם שהרצפה עקומה".

עמיחי אליהו

עמיחי אליהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת כהנא התייחס לאמירתו של השר אליהו נגד בכירים במערכת הביטחון ואמר כי טיעוניו הם "תת רמה". "מילא שיאשימו את הממשלה הקודמת, פוליטיקאים שיעשו מה שהם רוצים. אבל להאשים את ראשי מערכת הביטחון בהמרדה? איזו תת רמה של טיעונים".

שר מעוצמה יהודית מאשים: "בכירים פועלים במתכונת מרד"

כאמור, שר המורשת, הרב עמיחי אליהו, האשים אתמול בכירים במערכת הביטחון בטענה שפעלו במתכונת "מרד", כך לדבריו. בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו פירט באריכות את היסטוריית הסכמי אוסלו שהובילו לאינספור פיגועים עקובים מדם, אותם הסכמים שהוכתבו למדינת ישראל "בידי קומץ אנשים שלא קיבלו את המנדט מהציבור". 

"אבל בדיוק כמו היום, כשהם מגובים בתקשורת ובמערכת משפטית אוהדת, הם התעלמו, זלזלו וקנו את המנדט ה61 בעזרת שוחד פוליטי. טהורים וחכמים בעיני עצמם. הם המשיכו עם הקונספציה כשהם הדיחו מצה"ל את רוח הלחימה, תוך שהם מניחים לקרנות זרות להכשיר את הקצינים המצוינים שלנו, לתפיסות 'השלום' בצלמם של הסכמי אוסלו. מי שהעז לכתוב או לומר משהו ברוח אחרת הועלה למוקד". 

במענה לאחת המגיבות הזועמות, השיב כך: "אנחנו מבטיחים גם עכשיו. רק שהניתוח מורכב. כשיש לך במדינה בכירים במערכות הביטחון שפועלים במתכונת 'מרד', מה שאף אחד לא העלה בדעתו. כולנו צריכים להתגייס למשימה ביתר שאת ובתבונה".