"לא אפטר את המפכ"ל, אם הוא יוכיח רצינות - המשמר הלאומי שלו"

ברקע התנגדותו של המפכ"ל להקמת המשמר הלאומי, אומר השר לביטחון לאומי כי אין בכוונתו לפטר אותו. בן גביר הוסיף: "בנט דיבר על משמר לאומי ומחאו לו כפיים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/04/23 19:59 יג בניסן התשפג

"לא אפטר את המפכ"ל, אם הוא יוכיח רצינות - המשמר הלאומי שלו"
בן גביר, המפכ"ל לא יפוטר, צילום: EriK Marmor/Flash90

לא יפטר את המפכ"ל: בתקופה האחרונה עלה שוב נושא המשמר הלאומי, לאחר שהשר לביטחון לאומי סיכם עם ראש הממשלה על הקמת המשמר. מאז נשמעות טענות נגד הקמת המשמר והשיא הגיע כאשר מפכ"ל המשטרה בעצמו אמר שהקמת משמר לאומי יפגע במשטרה ובביטחון המדינה.

לא יפטר את המפכ"ל

הערב, מגיב השר לביטחון לאומי לטענות המפכ"ל ובראיון ל"כאן חדשות" הוא אומר כי אין בכוונתו לפטר את המפכ"ל בעקבות דבריו. בן גביר גם מציין אפשרות שהמשמר הלאומי יקום בתוך המשטרה. "אני מאוד מעריך את המפכ"ל אבל אני לא אתן למלחמות אגו במשטרה" אומר בן גביר, "בגלל מה שהוא אמר עכשיו אני לא מתכוון לפטר אותו".

המפכ"ל שבתאי

המפכ"ל שבתאי, מתנגד להקמת המשמר צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

"אם המפכ"ל יוכיח רצינות ויביא לי תוכנית רצינית, זה שלו"

"יש לזה צורך ובכל הזמן הזה המפכ"ל לא יישם את זה" תוך שהוא מכוון לתקופת הזמן מאז שהודיע ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט, על הקמת משמר לאומי. "לפני שלושה חודשים אמרתי למפכ"ל שאוסיף לו שוטרים ומשכורות לשוטרים במסגרת התקציב ויישמתי את זה" אמר בן גביר והוסיף: "עכשיו אני רוצה גם משמר לאומי, צריך משמר ייעודי שיהיה בטייבה, בטירה ,בלוד, בנגב, ובגליל".

על הטענות לפיהן הוא מקים משמר שהוא יעמוד בראשו אמר בן גביר: "אני אהיה מפקד המשמר? זה התוכנית? זה יהיה כפוף למשרד לביטחון לאומי כמו שהשב"ס תחת המשרד לביטחון לאומי". בן גביר מסביר כי עדיין ישנה אפשרות שהמשמר יקום בתוך המשטרה: "אם המפכ"ל יוכיח רצינות ויביא לי תוכנית רצינית, זה שלו. אבל אם המשטרה לא תיתן לזה לקרות אז זה יקום בתוך המשרד לביטחון לאומי" אמר.