המפכ"ל במתקפה על המהלך של בן גביר: "הרס של הביטחון"

העימות בין השר לביטחון לאומי לבין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי נמשך, בשיחה עם שוטרים אמר המפכ"ל על המשמר הלאומי: "בזבוז משאבים ופירוק של משטרת ישראל מבפנים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/04/23 11:29 יג בניסן התשפג

המפכ"ל במתקפה על המהלך של בן גביר: "הרס של הביטחון"
בן גביר עם המפכ"ל שבתאי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תהליך הקמת המשמר הלאומי שיהיה כפוף למשרד לביטחון לאומי ממשיך לזעזע את קשרי העבודה בין השר לביטחון לאומי לבין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. הבוקר בכנס בגליל תקף המפכ"ל את אופן הקמת המשמר הלאומי במילים חריפות. 

המפכ"ל: "פגיעה בביטחון האישי של האזרחים"

"לא סוד הוא שהבעתי את הסתייגותי המקצועית והתרעתי בפני השר לביטחון לאומי, כי הקמת משמר לאומי שיוכפף למשרדו הוא מהלך מיותר שיוביל למחיר כבד ביותר, עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים. למען הסר ספק- אני אומר, משמר לאומי כן! הקמת גוף בטחוני נוסף מקביל למשטרת ישראל – לא", אמר המפכ"ל. 


 
שבתאי הוסיף: "משמר לאומי חייב להיות חלק ממשטרת ישראל, לפעול במסגרת המשטרתית ולהיות כפוף למפקדי הכוחות הטריטוריאליים עפ"י שדרת הפיקוד. משמר לאומי תחת משטרת ישראל לעולם לא ימצא את עצמו מתנגש עם החוק, אלא משרת אותו.

בן גביר- צילום: Tomer Neuberg/Flash90

 
כל ניתוק ממוטת שליטה ופיקוד משטרתי יהווה הרס של הביטחון האישי, בזבוז משאבים ופירוק של משטרת ישראל מבפנים, הן ברמת בנין הכֹח והן בהפעלתו. אמשיך לפעול לשמירת עצמאות המשטרה ולהיותה הגוף הפוקד היחיד במדינה, בתחום בטחון הפנים. קרי, נוהל אחד, פיקוד אחד, מערכת מידע ומודיעין אחת".