"לא נוותר": בציונות הדתית יוצאים לפגרה עם הבטחה ברורה

בסרטון שהוציאה המפלגה, הם מציינים את ההישגים בתוך הממשלה לאחר מאה ימי כהונה. המפלגה מציינת את העברת התקציב הדו שנתי, ההסכמים עם ההסתדרות וביטול חוק ההתנתקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/23 17:00 יג בניסן התשפג

"לא נוותר": בציונות הדתית יוצאים לפגרה עם הבטחה ברורה
סמוטריץ' ורוטמן, "לא נוותר", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רשימת ההישגים: הציונות הדתית מפרטת את רשימת ההישגים ב-100 הימים הראשונים לממשלה. במפלגה מציינים בין היתר את אישור תשעה ישובים חדשים ביו"ש, העברת תקציב המדינה וביטול חוק ההתנתקות. 

הסרטון שפרסמה הציונות הדתית:

הציונות הדתית מסכמת מאה ימי כהונה צילום: הציונות הדתית

במפלגה מדגישים את העברת חוק יסוד השפיטה ושינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לקריאה שניה ושלישית בוועדת חוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן, כחלק מהרפורמה במערכת המשפט כשלב ראשון בתהליך. אותה רפורמה מבוססת על תוכנית "חוק וצדק" שהמפלגה הציגה במהלך מערכת הבחירות. בסרטון שפרסמה המפלגה הם אומרים כי "לא נוותר על הרפורמה המשפטית".

העברת התקציב ורפורמות במשרד האוצר

במפלגה מציינים כי אלו ימים מורכבים של מאבקים פנימיים בעם, הממשלה זוכה בהכפשות בזירות התקשורת ומתמודדת עם פייק ניוז בארץ ובעולם, אך למרות כל זאת הממשלה הנוכחית עשתה הרבה מאוד דברים. בתחום הכלכלה והמאבק ביוקר המחיה, מציינים במפלגה את תקציב המדינה וחוק ההסדרים, התוכנית הכלכלית ועוד רפורמות שמנהל שר האוצר.

הציונות הדתית ביום הבחירות בשנה שעברה

הציונות הדתית, מאה ימים להקמת הממלשה צילום: Sraya Diamant/Flash90

במפלגה מציינים גם הסכם השכר אליו עם ההסתדרות עד שנת 2027, ביטול המס על החד פעמי ועל השתייה המתוקה וטיפול בהתייקרות במשק ומאבק ביוקר המחייה שכוללת את הפחתת ההתייקרות במחירי החשמל, הפחתת ההתייקרות במחירי המים והגדלת קצבאות ביטוח לאומי.

ההישגים בתחום ההתיישבות

בתחום ההתיישבות מציינת המפלגה את חוק ההתנתקות, אישור תשעה יישובים חדשים ביו"ש, קידום הליך הסדרת ההתיישבות הצעירה, אישור הקמת 10,000 יח"ד ביו"ש. בנוסף להגדלת תקציב החטיבה להתיישבות והקמת מנהלת התיישבות במשרד הביטחון לטיפול אזרחי וקידום רפורמת אזרחות שווה לתושבי יו"ש.