מפלגת העבודה לא הוזמנה לבית הנשיא - כך מיכאלי הגיבה

אל הפגישה אתמול בבית הנשיא הוזמנו הליכוד, המחנה הממלכתי ויש עתיד, אבל מסיבות שאינן ברורות בבית הנשיא בחרו שלא להזמין את מפלגת העבודה, מיכאלי: "לא להתפשר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/04/23 10:44 יג בניסן התשפג

מפלגת העבודה לא הוזמנה לבית הנשיא - כך מיכאלי הגיבה
מרב מיכאלי , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בבית הנשיא התקיימה אתמול פגישה בין נציגי מפלגות שונות בניסיון להגיע להסכמות בכל הנוגע לרפורמה המשפטית, לפגישה הוזמנו נציגי הליכוד, המחנה הממלכתי ויש עתיד, אבל הצוות של מפלגת העבודה נותר בחוץ. 

הבוקר התייחסה יו"ר מפלגת העבודה חברת הכנסת מרב מיכאלי לאירוע ורמזה על הסיבות בגללן הם לא הוזמנו, "עמדת מפלגת העבודה היא חד משמעית נגד הגדלת מספר חברי הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים", כתבה מיכאלי.

מיכאלי: "לא להתפשר"

מיכאלי הוסיפה: "הוועדה חייבת להיות מקצועית ולא פוליטית. אם בגלל עמדתנו, הצוות של מפלגת העבודה לא הוזמן אתמול לבית הנשיא - אני גאה בכך. אמרתי לאורך כל הדרך: מטרתנו בהידברות היא לחזק את הדמוקרטיה - לא להתפשר עליה".

במקום להגיע לבית הנשיא צוות העבודה למשא ומתן שכולל את חברי הכנסת גלעד קריב,אפרת רייטן ושר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן נפגשו אמש עם נציגי מחאת מאבק הגלימות. בפגישה, "דובר בין הצדדים על קווים אדומים משותפים לקראת המשך השיחות בבית הנשיא. אחד הקווים הבולטים הוא מניעת הפוליטיזציה של הועדה לבחירת השופטים והותרת אנשי המקצוע בועדה, בניהם נציגי לשכת עורכי הדין, לשם שמירת העצמאות של מערכת המשפט".