העיתונאי החרדי מפתיע: חוק החמץ מיותר

"לא ככה מחזקים את הזהות היהודית": אריה ארליך, עורך שבועון "משפחה", תקף בחשבון הטוויטר שלו את חוק החמץ | העיתונאי קרא לציבור החילוני: "היהדות שלנו עמוקה יותר מהיחס לדרעי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/23 21:24 יא בניסן התשפג

העיתונאי החרדי מפתיע: חוק החמץ מיותר
אריה ארליך, צילום: יוסי אליטוב, CC BY-SA 4.0 ויקיפדיה

אריה ארליך, עורך המגזין של השבועון החרדי "משפחה", שיתף היום (א') ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו הביע את דעתו על חוק החמץ בבתי החולים, שעבר בשבוע שעבר בכנסת. "אני חושב שחוק החמץ מיותר", פתח וכתב ארליך, והסביר את עמדתו: "בטח בעיתוי ובצורה. לא ככה מחזקים את הזהות היהודית".

"תתעלמו מהרעשים. תכבדו"

יחד עם זאת, פנה העיתונאי לאחיו החילונים בבקשה לכבד את רוח החג, בלי קשר לסערות שהפוליטיקאים מחוללים: "ובכל זאת, מילה מלב אל לב לאחינו שלא שומרים מצוות: היהדות שלנו עמוקה יותר מהיחס לדרעי או גולדקנופף. זו יהדות שהולכת אלפי שנים לאחור, עם המסורת, ליל הסדר ואכילת מצה. תתעלמו מהרעשים. תכבדו. יהיה לכולנו טוב".

מפלגת ש"ס, חוק החמץ עובר לוועדה

מפלגת ש"ס, חוק החמץ עבר לוועדה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

החוק מאפשר למנהלי בתי חולים לקבוע איסורים הנוגע להכנסת חמץ

כזכור, את הצעת חוק החמץ הגישו, חברי הכנסת יוסף טייב, אוריאל בוסו, ינון אזולאי, משה גפני, ישראל אייכלר וקבוצת חברי כנסת. החוק מאפשר למנהלי בתי חולים לקבוע איסורים והגבלות בכל הנוגע להכנסת חמץ בפסח לבתי החולים. לחוק קמו מתנגדים רבים, שטענו כי הוא יוצר כפייה דתית ופוגע בסטטוס קוו בין הציבור הדתי לחילוני במדינה.