בכירים בציונות הדתית זועמים: "זה קו אדום"

במפלגת הציונות הדתית זועמים על ההתבטאות של חבר הכנסת חילי טרופר לפיה הקואליציה לא תמנה שופטים: "לא נסכים לרמיסת הרופורמה המשפטית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/03/23 13:53 ח בניסן התשפג

בכירים בציונות הדתית זועמים: "זה קו אדום"
סמוטריץ' ורוטמן, יגיעו לבית הנשיא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השיחות בבית הנשיא בדרך לפיצוץ? חבר הכנסת חילי טרופר, חבר בצוות המשא ומתן של גנץ לבית הנשיא אמר אמש בראיון לכיפה: "לא יכול להיות שהממשלה תשלוט במינוי שופטים". הבוקר הוא הוסיף בראיון לווינט כי הקואליציה לא תמנה אפילו לא שופט אחד.

"אנחנו לא נסכים"

בתגובה, בכירים בציונות הדתית אומרים בשיחה עם חדשות כיפה: "ההתבטאות של טרופר לפיה "הקואליציה לא תמנה שופטים. לא אחד, לא שניים, לא בכלל", זה קו אדום. אנחנו לא נסכים לרמיסת הרופורמה המשפטית. לא הגיוני שהמכון הישראלי לדמוקרטיה קובע את הטון, שהקואליציה לא תמנה שופטים? איזה גסות". נציין כי אתמול טרופר ויתר חברי צוות ההידברות של המחנה הממלכתי קיימו שתי פגישות עם בכירים במכון הישראלי לדמוקרטיה.

גם מנכ"ל המלגה, יהודה ולד זעם על דברי טרופר וכתב הבוקר: "הוא אומר שלא יהיה שום שינוי בועדה לבחירת שופטים. הם באים לפוצץ הכל, להאשים את הצד השני, ולשרוף את המדינה". ח"כ אוהד טל הוסיף: "שילמנו מחירים קשים בשביל להגיע להידברות. אל תחשבו שאין בכוונתנו להביא לרפורמה במערכת המשפט. נעדיף בהסכמה רחבה, אבל לא בכל מחיר".

סמוטריץ

סמוטריץ' עם יהודה ולד צילום: דוברות המפלגה

 

חילי טרופר: "לא יכול להיות שהממשלה תשלוט במינוי שופטים"

טרופר בראיון לכיפה


 

אתמול אמר טרופר לחדשות כיפה: "העקרונות שלנו הם ברורים ומה שכבר אמרנו זה שלא יכול להיות שהממשלה תשלוט במינוי שופטים, זה פשוט לא נכון" אומר טרופר ומוסיף מה מבחינתו הדרך האידיאלית לשיחות: "צריך לפתור פה את כל העניין כולל חוק יסוד החקיקה. אתה רוצה לדבר על ביקורת שיפוטית וחוקי יסוד אז צריך להגדיר איך הם מחוקקים ומה הם כוללים, כמובן שאנחנו סוגרים את הסיפור הזה וזה לא איזה סלמי כזה, הכל על השולחן".