ליברמן מתרץ: "ברור שמדובר בתרגיל הונאה"

ליברמן הסביר את סירובו העיקש להשתתף במו"מ על הרפורמה המשפטית: "אני מכיר את נתניהו, ועליי הוא לא יכול לעבוד" | התנאי להצטרפות - משיכת חוק יסוד השפיטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/23 09:31 ז בניסן התשפג

ליברמן מתרץ: "ברור שמדובר בתרגיל הונאה"
ליברמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעוד הסיעות הגדולות באופוזיציה - יש עתיד והמחנה הממלכתי, שלחו צוותי מו"מ להידברות על הרפורמה בבית הנשיא, ואפילו מפלגת העבודה, שבתחילה סירבה להשתתף במו"מ התקפלה והודיעה על מינוי צוות מטעמה, מפלגת ישראל ביתנו ממשיכה לסרב להשתתף במשא ומתן. יושב ראש הסיעה אביגדור ליברמן הסביר היום את הסיבה לכך: "מתן לגיטימציה למהלכים של נתניהו".

"ברור שמדובר בתרגיל הונאה"

ליברמן פתח ואמר: "הבוקר נשאלתי מספר פעמים, מדוע אנחנו לא לוקחים חלק בשיחות בבית הנשיא. אני מכיר את נתניהו, ועליי הוא לא יכול לעבוד", יו"ר ישראל ביתנו: "ברור שמדובר בתרגיל הונאה, ברצון לעבור את ימי האבל ויום העצמאות ובמקביל להשקיט מוקדי תסיסה בתוך הליכוד וכמובן שהמטרה העיקרית היא למסמס את המחאה".

ליברמן הסביר את דבריו, "ההוכחה לכך היא שחוק ההשתלטות על הוועדה למינוי שופטים ובית המשפט העליון הונחו על שולחן הכנסת ונמשכת החקיקה של חוק המתנות למשפחת נתניהו, שהוא מבחינתי חלק בלתי נפרד מכל החקיקה המטורללת הזו". 

מאוהב לאויב. ליברמן ונתניהו בימים אחרים

מאוהב לאויב. ליברמן ונתניהו בימים אחרים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התנאי להצטרפות - משיכת חוק יסוד השפיטה 

עוד הודיע כי "לכן, כמו שהגשנו בגץ נגד חוק הנבצרות נגיש גם עתירה נגד חוק המתנות ברגע שזה יעבור בקריאה שלישית". לדבריו: "עצם הישיבה יחד עם נציגיו של נתניהו למשא ומתן, כאשר הקואליציה בפועל לא עוצרת אפילו לשנייה אחת, זה מתן לגיטימציה למהלכים של נתניהו.

"רק כאשר הקואליציה תמשוך בחזרה לוועדת החוקה את חוק יסוד השפיטה ובתי המשפט ותפסיק להתקדם עם חוק המתנות, אנחנו נצטרף למשא ומתן", התנה את השתתפות מפלגתו בפגישות הידברות, "עד אז, לא נהיה שותפים לתרגילי הונאה".