פיצוץ באופוזיציה: אי אפשר לנהל משא ומתן עם נתניהו ושותפיו

לאחר שחוק יסוד השפיטה ובתי משפט הונחו היום על שולחן הכנסת, חברי האופוזיציה תקפו את הקואליציה | ליברמן: "במקום ללכת להידברות אמיתית הם יורקים לציבור בפרצוף", קארין אלהרר: "ככה מתנהלים נוכלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/23 10:39 ו בניסן התשפג

פיצוץ באופוזיציה: אי אפשר לנהל משא ומתן עם נתניהו ושותפיו
ליברמן. עוד מתווה, צילום: ללא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הכריז אמש (ב') על השהיית החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט. בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ וברך על היוזמה של שני הצדדים להגיע להידברות. למרות הכוונות להגיע להידברות, הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים בקריאה שנייה ושלישית הונחה על שולחן הכנסת, מהלך שעורר את זעמם של חברי האופוזיציה.

נתניהו, החקיקה תימשך

נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"במקום ללכת להידברות אמיתית הקואליציה יורקת לציבור בפרצוף"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהביע ספק בכוונתו של נתניהו להגיע להידברות, תקף בעמוד הטוויטר שלו את המהלך של הקואליציה. "אי אפשר לנהל משא ומתן כשנתניהו ושותפיו ממשיכים בהליך החקיקה.אני קורא למפלגות האופוזיציה למשוך את הצוותים שנשלחו לבית הנשיא, עד להורדת חוק יסוד השפיטה ובתי המשפט משולחן הכנסת. ככה לא מנהלים הידברות".

אחת מצוות המשא ומתן של יש עתיד, חברת הכנסת קארין אלהרר, תקפה בחריפות את הקואליציה. "מצהירים על השהיית החקיקה ומיד מניחים את החוק לקריאה שניה ושלישית במליאה. אין ספק שככה לא מנהלים הידברות אמיתית בנפש חפצה. ככה מתנהלים נוכלים".

קרין אלהרר

קרין אלהרר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"כמו אקדח לרקה",  "יש עוד משהו שמאמין לביבי, בן גביר ולוין?"

חברת הכנסת מהעבודה, נעמה לזימי הגדירה את המהלך של הקואליציה כ"אקדח מוצמד לרקה". "בדיוק מסיימת נאום במליאה ומזכיר הכנסת מודיע שהונחו חוקי השפיטה לקריאה שניה ושלישית. עצירה? יותר כמו אקדח מוצמד לרקה", כתבה לזימי.

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו תקפה ואמרה כי "קואליציה בכל זאת הניחה עכשיו על שולחן הכנסת את חוקים - יסוד השפיטה ובתי משפט יש עוד משהו שמאמין לביבי, בן גביר ולוין? אני ממש לא!!!!"