פרסום ראשון התקשורת על הכוונת: ח"כ מהליכוד הגיש חוק להפרטת גלי צה"ל

חבר הכנסת דן אילוז מהליכוד הגיש הצעת חוק להפרטת גלי צה"ל: "לאסור שידורי רדיו המופעלים על ידי צה״ל ולהפריט את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/03/23 14:17 ו בניסן התשפג

התקשורת על הכוונת: ח"כ מהליכוד הגיש חוק להפרטת גלי צה"ל
גלי צה"ל, צילום: Moshe Shai/FLASH90

לקראת שינוי משמעותי בתקשורת הישראלית? חבר הכנסת דן אילוז מהליכוד הגיש הצעת חוק להפרטת תחנת השידור הצבאית גלי צה"ל. נזכיר כי רק לאחרונה דני זקן מונה על ידי הליכוד ממלא מקום למפקד התחנה הצבאית.

אין צורך בתחנת רדיו צבאית

דן אילוז בכניסה לשילה הקדומה

דן אילוז. צילום: ללא

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "גלי צה"ל תורמת תרומה חיובית והכרחית לשיח הציבורי בישראל, אך מקומה אינו בצה"ל ואין בה שום עניין צבאי מלבד שמה – אין צורך בתחנת רדיו צבאית הממומנת על ידי הציבור, פועלת כיחידה צבאית ואף יש חיילים המשרתים בה. כמו כן, העברתה למשרד הביטחון לפי המלצת הוועדה משמעותה, בפועל, השארת המצב הקיים על כנו, כולל שירותם של חיילים בגלי צה"ל. בנוסף, ההצעה להעביר את תחנת הרדיו גלי צה"ל לתאגיד השידור הציבורי תיצור כפילות של תחנות רדיו ציבוריות ארציות – גלי צה"ל ורשת ב'".

חיילים יפסיקו לשרת בתחנת הרדיו

עוד נכתב בהצעת החוק: "מוצע להפריט את תחנת הרדיו גלי צה"ל בהליך מכרזי שתבצע מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. לתחנה החדשה לא יוקצה מימון ציבורי ולא יתקיים קשר בינה ובין צה"ל. על כן, חיילים יפסיקו לשרת בתחנת הרדיו בתוך שנתיים מיום תחילתו של החוק המוצע. כמו כן, מוצע לקבוע כי צה"ל לא ישדר שידורי רדיו לאחר סיום שידוריה של תחנת גלי צה"ל כתחנת רדיו צבאית. כפועל יוצא מההסדר המוצע, גלי צה"ל תהיה תחנת הרדיו הפרטית הראשונה בישראל שתפעל בכיסוי ארצי".