בן גביר בהפגנת הימין: זאת הסיבה שלא פירקתי את הממשלה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, השתתף בהפגנת התמיכה ברפורמה והסביר מדוע הוא לא פרש מהממשלה: "ראיתי את ההפגנה של האנרכיסטים הבנתי שאם אני פורש אני נותן להם ניצחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 22:16 ה בניסן התשפג

בן גביר בהפגנת הימין: זאת הסיבה שלא פירקתי את הממשלה
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לאחר שבועות של הפגנות של מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט של השר יריב לוין, עשרות אלפים הגיעו הערב (ב') להפגנת התמיכה ברפורמה בירושלים מול משכן הכנסת תחת הכותרת: "לא יגנבו לנו את הבחירות". בהפגנה משתתפים שרים, חברי כנסת מהקואליציה ורבנים בציונות הדתית.

בתוך כך, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נאם בהפגנה ודיבר על הצורך החשוב ברפורמה משפטית."אתם יודעים למה צריך רפורמה משפטית? כי כשבאנו להציע חוק עונש מוות למחבלים, מי התנגד? כשרצינו להציע חוק חסינות לחיילים, מי התנגד? וכשדיברנו על עונשי מינימום בחוק הפרוטקשן, מי התנגד? וכשרציתי לעשות סבב במשטרה ולשלוח את עמי אשד למכללה לשוטרים, מי התנגד?" 

"ראיתי את ההפגנה של האנרכיסטים הבנתי שאם אני פורש אני נותן להם ניצחון"

השר בן גביר הסביר מדוע הוא החליט לא לפרוש מהממשלה. "חברים, אני רוצה להתוודות. הייתי היום בישיבת ראשי קואליציה והאמת היא שגמלה בליבי החלטה לצאת מהממשלה, כי חשבתי ואני עדיין חושב שצריך להצביע על הרפורמה היום. וחשבתי ואני עדיין חושב שלא צריך להיכנע לאנרכיסטים אבל כשיצאתי החוצה וראיתי את ההפגנה של האנרכיסטים הבנתי שאם אני פורש אני נותן להם ניצחון. הם לא ינצחו".

צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

בסיום דבריו, אמר בן גביר כי  "ולכן, אני אומר בצורה פשוטה, אנחנו נישאר בממשלה, ממשלת ימין, אבל אנחנו נדרוש רפורמה עכשיו! רפורמה עכשיו! רפורמה עכשיו. ומילה אחרונה, אני רואה את כל עשרות האלפים, מאות האלפים, כל הרוב הדומם, ואני אומר לכם, תמשיכו, תפגינו, תצעקו, תשמיעו את קולכם, עם ישראל חי!"