מאות רופאים זועמים: "את דעתכם הפוליטית תשמרו לעצמכם"

מעל 600 רופאים יוצאים בקריאה להסתדרות הרפואית בישראל שלא להפוך את הגוף לפוליטי ושלא להשתמש בשמם ובדמי החבר שהם משלמים, לצרכים פוליטיים: "תחילתו של מדרון חלקלק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 11:12 ה בניסן התשפג

מאות רופאים זועמים: "את דעתכם הפוליטית תשמרו לעצמכם"
"נדהמנו לקבל היום דיווחים מוועידת הר"י על הפיכת הוועידה לקרדום פוליטי לחפור בו", צילום: pixabay

מעל 600 רופאים יוצאים היום (ב') בקריאה להסתדרות הרפואית בישראל שלא להפוך את הגוף לפוליטי ושלא להשתמש בשמם ובדמי החבר שהם משלמים לצרכים פוליטיים. בנוסף, בכוונתם להמשיך ולפעול כנגד הפיכה ההסתדרות הרפואית בישראל לגוף פוליטי, והחותמים מתכננים צעדים נוספים בימים הקרובים.

הרופאים חתמו על עצומה שקוראת להסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) שלא לערב את הארגון בפוליטיקה. מאות החתימות על המכתב נאספו בימים האחרונים ומתפרסמות על רקע הצהרותיו של יו"ר הארגון פרופ' ציון חגי אתמול נגד הרפורמה המשפטית. "נדהמנו לקבל היום דיווחים מוועידת הר"י על הפיכת הוועידה לקרדום פוליטי לחפור בו"

"אל תשתמשו בשמנו"

בין השאר נכתב בעצומה "ברצוננו להביע שאט נפש מהניסיונות להפוך את הארגון היציג של הרופאים בישראל לגוף פוליטי. זו חציית קווים אדומים ותביא להרס של הארגון". עוד כתבו הרופאים: "את דעתכם הפוליטית תשמרו לעצמכם ואל תשתמשו בשמנו, בדמי החבר שאנו משלמים לארגון ובשעות הרבות והארוכות שרבים מאתנו תורמים דרך הארגון למען קידום הרפואה בישראל.

"אל תגררו את כולנו למדרון החלקלק הזה אל תביאו הרס ואסון ולפתחנו. אנו קוראים להר"י לשמור על הבית המשותף של הרופאים בישראל, להמשיך לפעול למען קידום הרפואה בישראל ולא להיגרר לנושאים פוליטיים שנויים במחלקות", נכתב בעצומה.

שביתת הרופאים

שביתת הרופאים צילום: צילום מסך

"תחילתו של מדרון חלקלק שבו רופאים עשויים להיות מופלים לרעה"

בנוסף התייחסו הרופאים להפיכת ההסתדרות לפוליטית: "הזדעזענו לגלות, שהמועמדים ליו"ר ההסתדרות נדרשו להביע את עמדתם הפוליטית ואת האופן בו הם מתכוונים להשתמש בהסתדרות על מנת להביע התנגדות, לכאורה לרפורמה המשפטית, ובפועל לממשלה הנבחרת כדין".

עוד הוסיפו "רופאי ישראל מהווים מגוון מכל קשת החברה והקשת הפוליטית ועובדים זה לצד זה ללא משוא פנים וללא הבדלי דת, גזע ומין. לא ניתן ידנו להרס המרקם העדין הזה", הוסיפו בעצומה. "אנו חוששים שנקיטת עמדה מצד הארגון המייצג של הרופאים תהיה תחילתו של מדרון חלקלק שבו רופאים עשויים להיות מופלים לרעה ונפגעים בקידומם על רקע עמדתם הפוליטית", לשון העצומה.