נתניהו בהתייעצות מכריעה: מה יקרה עם הרפורמה המשפטית

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הלילה התייעצות דרמטית בלשכתו עם בכירי הקואליציה ומתלבט אם לעצור לחלוטין את הרפורמה המשפטית - זה מה שחושבים השותפים הבכירים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/03/23 00:52 ה בניסן התשפג

נתניהו בהתייעצות מכריעה: מה יקרה עם הרפורמה המשפטית
לוין ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי ההחלטה החריגה של נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בלשכתו התייעצות מכריעה ומתלבט אם להקפיא את הרפורמה המשפטית, לאור ההפגנות ברחבי הארץ הכוללות חסימות כבישים באיילון ובירושלים. 

נתניהו שוקל לעצור את החקיקה, במפלגת ש"ס תומכים בהחלטה ובמפלגת יהדות התורה אומרים כי יכבדו כל החלטה של ראש הממשלה. מנגד, בעוצמה יהודית קןראים שלא לעצור את החקיקה, "לימין אין מנדט לוותר על הרפורמה המשפטית ולהיכנע לאלימות. רוב העם תמך בנו כדי למשול". 

על פי דיווחים, שר המשפטים יריב לוין מאיים להתפטר אם החקיקה תיעצר, יו"ר ועדת חוקה שמוביל גם הוא את הרפורמה משדר עסקים כרגיל ואומר הערב כי הדיון בוועדה יתחדש מחר ב- 8:00 בבוקר במהלכו יוצבע על נוסח החוק הסופי לקריאה שניה ושלישית.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסרו בהודעה משותפת: "בטחון המדינה לא יכול להיות קלף במשחק הפוליטי. נתניהו חצה הערב קו אדום. אנחנו קוראים לשרי הליכוד, לחברי הכנסת של הליכוד, אל תתנו יד לריסוק הבטחון הלאומי. מי שיקבל על עצמו את תפקיד שר הביטחון יביא על עצמו חרפה. עיני העם נשואות אליכם בתקווה. אפשר עדיין לעצור".