כאוס: ראשי האוניברסיטאות הודיעו על שביתה

ראשי האוניבריסטאות הודיעו על שביתה וקראו לקואליציה לעצור את החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט ולהגיע להידברות עם האופוזיציה: "נעצור את הלימודים על רקע המשך הליך החקיקה החותר תחת יסודות הדמוקרטיה הישראלית ומסכן את המשך קיומה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/03/23 23:59 ד בניסן התשפג

כאוס: ראשי האוניברסיטאות הודיעו על שביתה
אילוסטרציה | סטודנטים באוניברסיטה העברית, צילום: פלאש 90

בעקבות ההחלטה החריגה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר הערב (א') את שר הביטחון, יואב גלנט, שקרא לעצור את התקדמות של הרפורמה המשפטית,ראשי האוניברסיטאות הודיעו על שביתה וקראו לקואליציה לעצור את החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט ולהגיע להידברות עם האופוזיציה.

בהודעה המלאה מסרו ראשי האוניברסיטאות כי "אנו ראשי אוניברסיטאות המחקר של ישראל, נשיאים רקטורים והנהלות, נעצור החל ממחר בבוקר את הלימודים בכלל אוניברסיטאות המחקר של ישראל, על רקע המשך הליך החקיקה החותר תחת יסודות הדמוקרטיה הישראלית ומסכן את המשך קיומה. אנו קוראים לראש הממשלה ולחברי הקואליציה, לעצור את החקיקה לאלתר ולהיכנס מיידית להתדיינות על מנת להגיע למתווה מוסכם ורחב".

מפגינים צרים על ביתו של נתניהו | אלפים חוסמים את איילון

בתוך כך,  אלפי ישראלים יצאו הלילה לרחובות כדי למחות. במספר מוקדים ברחבי הארץ, החלו הפגנות ספונטניות בהם לוקחים חלק אלפי אנשים. בירושלים, החלו מאות אנשים לצעוד בהפגנה ברחוב עזה, סמוך לביתו של ראש הממשלה. אלפי המפגינים החלו להתקרב לביתו של ראש הממשלה תוך שהם פורצים גם מחסומי משטרה שלבסוף הפעילה על המפגינים גם מכתזיות.

אלפים חוסמים את איילון הערב

אלפים חוסמים את איילון הערב צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בתל אביב נרשמים אירועים חסרי תקדים כאשר אלפי אנשים זרמו באופן ספונטני לנתיבי איילון שחסום לתנועה מסביבות השעה 22:00 בערב. אלפי המפגינים בנתיבי איילון הבעירו מדורות באמצע הכביש כשכל העת זורמים עוד ועוד מפגינים למקום. המשטרה לעת עתה לא מצליחה להשתלט על המחאה בתל אביב ופינוי המפגינים לא נראה באופק.