דרמה: ההצבעה על החוק לבחירת שופטים נדחתה

ברקע הפיטורין המפתיעים של שר הביטחון יואב גלנט, ועדת חוקה לא תצביע הלילה על החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, בניגוד לתוכניות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/03/23 00:08 ה בניסן התשפג

דרמה: ההצבעה על החוק לבחירת שופטים נדחתה
שמחה רוטמן,, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שינוי של הרגע האחרון בועדת החוקה. למרות שהוועדה דחתה את כל בקשות הרביזיה ל-5,400 ההסתייגויות לחוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ההצבעה לא תתקיים הלילה.

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, הודיע כי יכנס את הוועדה להצבעה על החוק לקריאות 3-2 לאחר שוועדת הכנסת תכריע בטענת נושא חדש שהגיש חבר הכנסת מישראל ביתנו, עודד פורר, בעקבות ההסתייגויות שקיבלה הוועדה, של הח"כים קלנר וסעדה המבטלות את הגיוון הסיעתי.

וועדת חוקה, אושרו שני הסעיפים

וועדת חוקה,צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

נזכיר כי ברקע ההחלטה שלא להצביע הלילה, עומדת ההחלטה המפתיעה והחריגה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר את שר הביטחון יואב גלנט. החלטה שהפתיעה בכירים בקואליציה.

מתן כהנא בפניה לרבני המגזר

שר הדתות לשעבר, חבר הכנסת מתן כהנא, קרא לרבני הציונות הדתית לפעול למען הידברות. "אני פונה לרבני ישראל, לרבנים שחינכו אותנו שכלל ישראל ואחדות העם מעל הכל. אנא מכם, הפעילו את מנהיגותכם התורנית ואת כובד משקלכם החינוכי למען עצירת החקיקה ותחילת הידברות. אפשר לבצע רפורמה משמעותית ונחוצה במערכת המשפט בהסכמה רחבה" כתב כהנא.

צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90