יאיר לפיד תוקף: "ראש ממשלת ישראל הוא סכנה"

לאחר שנתניהו הודיע על פיטורי שר הביטחון יואב גלנט, באופוזיציה ממהרים לתקוף | לפיד טען כי זהו "שפל חדש", גנץ האשים: "נתניהו שם הערב את הפוליטיקה ואת עצמו מעל הביטחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/23 21:32 ד בניסן התשפג

יאיר לפיד תוקף: "ראש ממשלת ישראל הוא סכנה"
לפיד תוקף את נתניהו, צילום: Erik Marmor/Flash90

ראש הממשלה הודיע הערב (א')  לפטר את יואב גלנט מתפקידו כשר הביטחון, זאת בעקבות הצהרתו אתמול לציבור בה קרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית. באופוזיציה תוקפים את ראש הממשלה ומגבים את גלנט: "דיקטטורה במיטבה". 

לפיד: "שפל חדש"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה לפיטורי שר הביטחון גלנט: "פיטוריו של שר הביטחון, יואב גלנט רק מפני שהתריע על פגיעה בביטחון ישראל הם שפל חדש של ממשלה אנטי ציונית שפוגעת בביטחון הלאומי ומתעלמת מאזהרת כל גורמי הביטחון",

לדברי לפיד, "נתניהו יכול לפטר את גלנט, אבל הוא לא יכול לפטר את המציאות ולא יכול לפטר את עם ישראל שמתייצב מול הטירוף של הקואליציה". ראש האופוזיציה תקף: "ראש ממשלת ישראל הוא סכנה לביטחון מדינת ישראל".

בני גנץ: "נתניהו שם הערב את הפוליטיקה ואת עצמו מעל הביטחון"

יושב ראש מפלגת המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב: "בפנינו סכנה ברורה, מידית ומוחשית לביטחון ישראל. סכנה שהוחמרה. נתניהו שם הערב את הפוליטיקה ואת עצמו מעל הביטחון. מחזק את יואב גלנט ששם את ביטחון המדינה מעל לכל אינטרס".

בני גנץ |

בני גנץ | צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ליברמן: "דיקטטורה במיטבה"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הטוויטר שלו: "דיקטטורה במיטבה. 
שר הביטחון העז לבטא את דאגתם העמוקה של כל ראשי זרועות הביטחון מהתפרקות צה"ל ופגיעה אנושה בביטחון ישראל. במקום להקשיב לו ולכנס את הקבינט, נתניהו בחר בדרך של כל הדיקטטורים- סתימת פיות".

עוד אמר ליברמן, "אני מחזק את שר הביטחון על ההחלטה האמיצה והאחראית שחייבת להוות אזעקת אמת עבור כל חברי הקואליציה", לדבריו: "האחריות על הפגיעה האנושה בביטחונה של ישראל היא על כל אחד שיצביע בעד החקיקה שמחסלת את מדינת ישראל כמדינה נאורה ודמוקרטית. אני לא אתפלא אם הצעד הבא של נתניהו יהיה פיטוריו של הרמטכ"ל הרצי הלוי".

ליברמן.

ליברמן. צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

גדעון סער: "מעשה של טירוף"

יושב ראש תקווה חדשה, גדעון סער, הגיב גם הוא להחלטת ראש הממשלה לפטר את יואב גלנט מתפקידו כשר הביטחון. "החלטת נתניהו לפטר את שר הבטחון יואב גלנט היא מעשה של טירוף, המעידה על העדר מוחלט של שיקול-דעת", כך צייץ גדעון סער בטוויטר.

לדבריו: "אין תקדים בתולדות ישראל לשר בטחון שפוטר בגלל שהתריע, כמתחייב מתפקידו, על סכנה ביטחונית. נתניהו נחוש לדרדר את ישראל לתהום. כל יום בו מכהן נתניהו בתפקידו מסכן את ישראל ועתידה"

גדעון סער נגד בנימין נתניהו

גדעון סער נגד בנימין נתניהו צילום: פלאש 90. תומר נאוברג