שמפו וקרמים בזול: הרפורמה החדשה יוצאת לדרך

בוועדת הבריאות אושרה רפורמה חדשה שמטרתה להוריד את מחירי התמרוקים, זאת באמצעות הפחתת רגולציה: "הצלחנו לצמצם בוועדה ככל שניתן את הפערים בין משרדי הכלכלה והבריאות ולהגיע לנוסח מיטבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/23 16:36 ד בניסן התשפג

שמפו וקרמים בזול: הרפורמה החדשה יוצאת לדרך
רפורמת התמרוקים, צילום: shutterstock

רפורמת התמרוקים יוצאת לדרך: ועדת הבריאות אישרה היום (א') את "תקנות הרוקחים ליישום הרפורמה", שמטרתה להפחית את מחירי התמרוקים בישראל, שגבוהים משמעותית מאשר באירופה. מטרת הרפורמה שתיכנס לתוקף ב-1 לאפריל, היא לבטל אישורים ותקנות ישראליות בתחום התמרוקים והטיפוח, ולנסות ליישר קו עם האיחוד האירופי, דבר שעשוי להוביל להפחתת מחירים. בפשטות: מה שטוב באירופה - טוב גם בישראל.


 
בין המוצרים הנפוצים שיוקל יבואם נכללים שמפו, מרכך, אפטרשייב, פודרה דחוסה, קרם גוף וסבון גוף. ישנם מוצרים נוספים הכלולים ברפורמה, אך תחת הגבלות, כמו למשל לק שאינו לק ג'ל. ומוצרים הנפוצים - סכיני גילוח, משחת שיניים, קרם פנים, מוצרי תינוקות ומוצרי איפור שונים, נותרו מחוץ לרפורמה. 

ישיבת וועדת הבריאות

ישיבת וועדת הבריאות צילום: דוברות הכנסת- דני שם טוב

מנסים  ליישר קו עם האיחוד האירופי

לאחר התיקונים מספר החומרים המוגבלים שבנוגע להם יהיה הבדל בין התקינה האירופאית לתקנות בישראל יעמוד על שלוש בלבד, מתוך כ-2,500 חומרים. סעיף זה וסעיף נוסף שנותר במחלוקת, העוסק בסימון אזהרות מיוחדות על גבי תמרוקים להגנה מהשמש, תמרוקים שמכילים רכיבי ננו ותמרוקים לשימוש נשים מניקות - אושרו כהוראת שעה עד יוני 2024.

"להוזיל את מחירי התמרוקים בישראל"

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ אוריאל בוסו כי, "לאחר עשור של דיונים ומהלכים שמטרתם להפחית את הרגולציה ובכך להוזיל את מחירי התמרוקים בישראל", לדבריו: "הצלחנו לצמצם בוועדה ככל שניתן את הפערים בין משרדי הכלכלה והבריאות ולהגיע לנוסח מיטבי לטובת אזרחי ישראל".

וועדת הבריאות

וועדת הבריאות צילום: דוברות הכנסת- דני שם טוב

ניר ברקת: "בלתי נתפס שאזרחי ישראל ישלמו פי כמה"

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת הוסיף: "אני מודה למ"מ שר הבריאות יואב בן צור ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, לחברי ועדת הבריאות של הכנסת בראשות חברי ח"כ אוריאל בוסו על החלטה היסטורית שתאפשר לממש את המדיניות שלנו, להפחית רגולציה, להגביר תחרות - ולהוריד מחירים. בלתי נתפס שאזרחי ישראל ישלמו פי כמה על מוצרים שנמכרים באירופה במחירים נמוכים בהרבה, והכל בגלל עודף רגולציה מיותר. המדיניות שלי קובעת שמה שטוב לאירופה טוב גם לישראל, גם באיכות וגם במחיר".