סוער בוועדת חוקה: חברת הכנסת אמרה קדיש והוצאה מהאולם

ועדת החוקה חידשה את הדיונים על מנת להכין את חוק הוועדה לבחירת שופטים בקריאה שניה ושלישית. הוועדה נפתחה בסערה כאשר חברי האופוזיציה קראו קריאות "דיקטטורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/23 09:49 ד בניסן התשפג

סוער בוועדת חוקה: חברת הכנסת אמרה קדיש והוצאה מהאולם
שמחה רוטמן, שבוע עמוס בוועדה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתחדשים הדיונים בוועדת חוקה: שבוע עמוס של דיונים בוועדת חוקה התחיל היום (א') עם עוד סדרת עימותים בין חברי הקואליציה והאופוזיציה. הוועדה מתכנסת על מנת לאשר את החוק הנוגע לוועדה לבחירת שופטים בקריאה שניה ושלישית. 

צפו בשידור הישיר מהוועדה:

בפתיחת הוועידה נרשמו מספר תקריות כאשר חברי האופוזיציה פתחו את הישיבה בקריאות "דמוקרטיה". אירוע חריג אחר נרשם כאשר חברת הכנסת מטי צרפתי הרכבי קראה 'קדיש' והוצאה מהאולם בידי הסדרנים. בין לבין הוצאו עוד מספר חברי אופוזיציה מהאולם.

ועדת חוקה, דיון סוער

ועדת חוקה, דיון סוער צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צפו בחברת הכנסת אומרת קדיש בוועדה:

ח"כ מטי צרפתי הרכבי קראה 'קדיש' והוצאה מהאולם צילום: ערוץ הכנסת

הצעקות של כסיף והעקיצה של קריב 

במהלך הדיון ולאחר שיו"ר הוועדה הוציא מספר חברי אופוזיציה מהדיון, תקף חבר הכנסת כסיף את רוטמן ואמר: "אתה דיקטטור שלא מאפשר לחברי ועדה לדבר ולהצביע! אתה דיקטטור עלוב, בריון, ואלים כמו כל הממשלה שלכם". חבר הכנסת קריב ניצל את הדיון ועקץ את ראש הממשלה כשאמר לחבר הכנסת פינדרוס: "פינדרוס, תעסוק בשאלה ההלכתית של דיני אכילת לובסטר בשבת, זאת שאלה מהותית".

"אבקש לא להטריל אותו ללא הרף"

יועמ"שית הכנסת עו"ד שגית אפיק על טענות חברי האופוזיציה בוועדת החוקה: "יש מתח עדין בין משיכת זמן לבין שיבוש ההצבעות.  מיציתם את הזכות להסתייגויות בצורה יפה אבל אתם לא יכולים לשבש את ההצבעות בצורה חמורה"; ליו"ר ח"כ רוטמן אמרה: "כשהבקשות סבירות אבקש גם מהיו"ר עוד טיפת מתינות".

היועמ"שית עו"ד אפיק פנתה גם ליו"ר ח"כ רוטמן ואמרה: "הדיונים בוועדה הזו סוערים ואפשר להבין את האמוציות מצד כל חברי הכנסת, בהצבעות בעניין שנוי במחלוקת. ההצבעות שנערכו חוקיות. אתה יכול להוציא חברי כנסת ואבקש להכניס אותם לא רק להצבעות ומצד שני אבקש לא להטריל אותו ללא הרף בלי יכולת לאפשר הצבעות. יש פה מתח מובנה שיש לדעת להלך בו".