המסר של קרעי אחרי דברי גלנט: "אני מבקש סליחה"

אחרי ששר הביטחון הצהיר כי הוא דורש את עצירת חקיקת הרפורמה, בליכוד נשמעים קולות שונים. בין התוקפים את גלנט, שר התקשורת שלמה קרעי שכתב: "שר הבטחון בוחר בדיקטטורה"

חדשות כיפה חדשות 25/03/23 22:43 ג בניסן התשפג

המסר של קרעי אחרי דברי גלנט: "אני מבקש סליחה"
קרעי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אפקט גלנט: מאז הצהיר שר הביטחון כי הוא דורש לעצור את חקיקת הרפורמה וכי המשך החקיקה עלול לפגוע בצה"ל, מתרבים הקולות בליכוד המגיבים לדברים כאשר חלק מחברי המפלגה תומכים העמדת שר הביטחון בעוד חלק תוקפים את דבריו וטוענים כי מדובר בכניעה.

קרעי על גלנט: "נותן רוח גבית לסרבנות ולהפיכה צבאית"

בין התוקפים את שר הביטחון נמצא גם שר התקשורת שלמה קרעי, בציוץ בטוויטר כתב השר: "אני מבקש סליחה ממצביעי הליכוד על שר הבטחון שלנו שנכנע תחת לחץ השמאל". עוד הוסיף קרעי והסביר מדוע לטעמו חייבים להמשיך בחקיקה: "מדינת ישראל נמצאת בצומת היסטורי בין דמוקרטיה לדיקטטורה ושר הבטחון שלה בוחר בדיקטטורה ונותן רוח גבית לסרבנות ולהפיכה צבאית. לא מבטלים את הכרעת העם בשביל ליטוף מהתקשורת והאליטה. זה לא דמוקרטי. אסור לאפשר זאת".

שר החינוך יואב גלנט

שר הביטחון יואב גלנט, הליכוד מפוצל צילום: פלאש 90

מנגד, יש בליכוד שהביעו תמיכה במהלך של גלנט, בין היתר גם אבי דיכטר, דוד ביטן ויולי אדלשטיין הביעו תמיכה בעצירת חקיקת הרפורמה. חבר הכנסת דוד ביטן כתב בטוויטר: "כפי שאמרתי כבר לפני מספר שבועות, צריך לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות מיידית ולהגעה להסכמות רחבות. מחזק את דבריו של חברי שר הבטחון".

הצהרת גלנט: "שינויים משמעותיים ולאומיים עושים בהידברות"

כזכור, מוקדם יותר הערב ערך שר הביטחון גלנט מסיבת עיתונאים ואמר: "סיכנתי את חיי עשרות פעמים וגם עתה אני מוכן להסתכן ולשלם מחיר למען מדינת ישראל. אני איש ליכוד, אומר הערב - צריך שינוי במערכת במשפט אבל שינויים משמעותיים ולאומיים עושים בהידברות ובשיח. חייבים לעצור את התהליך עכשיו כדי שנוכל לשבת ולדבר ולאפשר לעם ישראל לחגוג יחד את חג הפסח ויום העצמאות, ולהתאבל יחד ביום הזיכרון וביום השואה" אמר גלנט בהצהרה.