היועמשית נגד נתניהו: עברת על החוק אתמול

היועצת המשפטית לממשלה תקפה בחריפות את הצהרת נתניהו על הרפורמה המשפטית, וטענה כי הוא הפר את פסיקת בג"ץ ואף עבר על החוק: "עליך להימנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/23 10:37 ב בניסן התשפג

היועמשית נגד נתניהו: עברת על החוק אתמול
היועמ"שית, תקפה את נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא אתמול בערב בהצהרה ראשונה ביחס לרפורמה המשפטית, ‏בעקבות כך היועמ"שית גילי בהרב -מיארה שיגרה היום (ו') מכתב לנתניהו, בו תקפה: "ההצהרה שלך אתמול היא לא חוקית ונגועה בניגוד עניינים".

"הפרת את פסיקת בית המשפט העליון"

"בדברים שנשאת אמש התייחסת ליוזמות הנוגעות למערכת המשפט ובפרט - הרכב הוועדה לבחירת שופטים, והודעת כי אתה עוסק כעט באופן ישיר ביוזמות אלו". כך פתחה וכתבה היועמ"שית, לדבריה, "בכך הפרת את פסיקת בית המשפט העליון, לפיה בהיותך נאשם בפלילים, עליך להימנע מנקיטת פעולות אשר מעוררות חשש סביר לקיומו של ניגוד עניינים בין אנטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי, לבין תפקידך כראש ממשלה".

המכתב ששלחה היועמש"ית

המכתב ששלחה היועמש"ית צילום: לשכת היועמש"ית, צילום מסך

"עליך להימנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט"

בהרב-מיארה הדגישה את עמדתה: "המצב הפוליטי הוא ברור: עליך להמנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט, לרבות בהרכב לוועדה לבחירת שופטים". בסיום דבריה תקפה בחריפות את ראש הממשלה, "הצהרתך אמש וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים"

הצהרת נתניהו אתמול: "מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל"

כזכור, אתמול יצא נתניהו בהצהרה מיוחדת והודיע כי חקיקת הרפורמה המשפטית תימשך כרגיל.  בנאומו אמר נתניהו כי הוא מעוניין ברפורמה שתוכל להתקבל גם בידי הצד השני: "אמרתי שאני מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל. אני מתכוון לכך גם היום" אמר נתניהו והוסיף: "הרפורמה המשפטית חייבת לתת מענה לשני הצרכים האלה. כל צד חייב להתייחס ברצינות לטענות של הצד השני".